Kolovratník (ANO): Soutěžit či nesoutěžit? Názory na zadávání dopravy se různí

08.04.2016 19:24 | Zprávy

Ti z nás, kteří se zajímají o veřejnou dopravu, si ještě dobře pamatují na rok 2009.

Kolovratník (ANO): Soutěžit či nesoutěžit? Názory na zadávání dopravy se různí
Foto: ANO.cz
Popisek: Martin Kolovratník

Prakticky všechny kraje v ČR tehdy přímou objednávkou zadaly provoz regionálních tratí národnímu dopravci – Českým drahám. Stalo se tak za velkého humbuku soukromých dopravců, kteří tvrdili, že by byli schopni jezdit levněji a s vyšší kvalitou. A jaká je skutečnost dnes, po sedmi letech? Málokdo by zpochybnil skutečnost, že konkurence je přínosná. Jen na prvním železničním koridoru (Praha – Pardubice – Morava – Slovensko) máme tři dopravce, jezdíme v moderních vozích s wifi, občerstvením a nabídkou tisku. Ceny jsou nízké a nabídka velká. Je však třeba férově přiznat také druhou stránku mince.

Pokud dopravě fandíte a zajímá vás dění v rezortu, podívejte se do sekce doprava na mých osobních stránkách ZDE. Najdete zde aktuální novinky a přehled dění. A budu rád, když mi zašlete i další podněty pro práci.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Jaroslav Chalupský byl položen dotaz

Stát

Pane senátore, vy tvrdíte, že se stát chová k soukromému sektoru jako otrokář. Souhlasíte se mnou i v tom, že tato vláda nechává na holičkách úplně všechny? Od zaměstnanců až po živnostníky? Vždyť co pro ně udělala dobrého. Nic. Lidé jen chudnou a pracovní život jim tato vláda jen komplikuje - např....

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Konečná (KSČM): Evropská komise nehodlá ustoupit od původního Timmermansova plánu

19:03 Konečná (KSČM): Evropská komise nehodlá ustoupit od původního Timmermansova plánu

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke Green Dealu.