Vysokorychlostní tratě jsou blíže, než jste si mysleli. Čtěte!
Mám tu skvělou zprávu pro všechny milovníky železnice a vlaků. Napsal jsem pro Vás report o stavu příprav vysokorychlostních vlaků, které Česko posunou zpět mezi světovou železniční špičku. SŽDC totiž připravuje několik pilotních úseků, které budou postaveny až na rychlost přes 300 km/h . Bude to vážně „fofr“ a nový druh cestování nám totálně změní životy. Jestli máte chvilku, čtěte dále a dozvíte se o pokrocích, které jsme za poslední měsíce udělali.
Nechci Vás dlouze napínat, a proto Vám musím říct, že mám jako místopředseda Správní rady SŽDC velkou radost z probíhajících příprav. Projekční tým prvního úseku Praha – Drážďany intenzivně pracují na studii proveditelnosti a vše vypadá velmi slibně. Ministerstvo dopravy si dokonce ověřovalo dopravní modely, ze kterých vychází obrovský zájem o rychlá spojení. Číslo bylo dokonce tak překvapující, že ministerstvo dopravy velmi pečlivě předložený model přezkoumalo a nechalo z části dopracovat, než jeho výsledky pro další práci na studii akceptovalo.
Součástí této trasy bude i 26 km dlouhý krušnohorský tunel, který povede mezi Ústím nad Labem a Drážďany. Již teď pracuje výkonný projektový tým odborníků SŽDC a DB Netz a ladí se mezinárodní smlouva pro finanční zajištění jeho předprojektové přípravy. Běží také společný česko-saský geologický průzkum Krušných hor. Rozhodně nesmíme nic uspěchat. Musíme být pečliví a důkladní. Nic nesmíme podcenit. Zanedbané průzkumy totiž způsobily problémy například na dálnici D8. Už teď ale víme, že budeme muset „hýbat“ s původně předpokládanou trasou, protože jsme narazili na nepravidelnosti podloží a mohlo by to způsobit problémy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV