O čem je řeč? Dosud jsme byli zvyklí, že soukromí železniční dopravci operují na hlavních tratích, která spojují největší města. Od pondělního rána je ale vše jinak. Soukromí dopravci přebírají část rychlíků a krajských linek. Čeká nás zvýšení komfortu a kvality cestování? Bohužel první pocity vzbuzují rozpaky …
Uplynulý víkend byl z pohledu železnic mimořádně zajímavý. Začal totiž platit nový jízdní řád, který přinesl změnu v poměru sil na našich kolejích. Českým drahám (ČD) končí desetileté smlouvy v krajích na dotované linky a kraje proto začaly jednat i s jinými dopravci. ČD dosud zajištovaly celkem 95 % regionální dopravy, nově tomu bude ale „pouze“ 89 %. Na trh regionální dopravy totiž vstoupili další dopravci.
O jak velkou změnu se jedná, můžeme ilustrovat třeba na příkladu společnosti Arriva, která dosud měla pouhé dvě linky a v železničním světě tak byla pouhým trpaslíkem. Její role se ale od tohoto týdne zásadně změnila. Nově zajišťuje několik vlakových spojení mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Navíc k tomu bude provozovat tři rychlíkové linky a pět regionálních ve Zlínském a v Libereckém kraji.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV