Pokud se člověk nenabifluje slovíčka, cizím jazykem mluvit nebude. Stejně tak pokud si člověk nezapamatuje data a roky, historii soudit taky moci nebude. Tento nesmyslný plán jen další nedílnou součástí snižování úrovně našeho školství?
Tato degradace přišla hned v devadesátých letech, kdy se začaly měnit vzdělávací dokumenty. Zrušením osnov došlo k obrovské liberalizaci, která zapříčinila, že na každé škole jsou jiné vzdělávací plány, které žákům, kteří přestupují na jinou školu, znemožní kvalitní vzdělání. Školní vzdělávací programy, které v současné době fungují, v sobě nesou malý náznak obsahu a spíše se orientují na dovednosti, se kterými by si žák měl do života vystačit.
Zkrátka, postupuje trend, že je moderní si informace vyhledávat, než se je naučit. Samozřejmě, že žák by měl mít určité dovednosti a přehled, kde by další informace našel, ale stavět výuku na konci biflování je nesmysl nebo zlý úmysl, který by budoucím generacím bránil přemýšlet.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV