V takovém případě může být vláda sebehorší a poškozovat stát i občany, ale bude se ve funkcích držet dál. A bohužel u nás se ani obrovské škody, způsobené premiérem a ministry, nevymáhají po nich jako po škůdcích, byť odejdou z funkce. Prostě ministr může být blbý, způsobí obrovskou škodu a nic se mu nestane.
Trestní odpovědnost
Současný mechanismus trestní odpovědnosti není pro vyvození odpovědnosti vlády vhodný. Dominantní je v něm státní zastupitelství, které se v rozporu s představou původní Ústavy z roku 1992 změnilo ze zodpovědné složky výkonné moci na nezodpovědnou mocenskou složku, která má často chuť vstupovat do politiky nedemokratickým způsobem. To se nejvíc ukázalo při razii na Úřadu vlády v roce 2013, jejíž bombastičnost na počátku nakonec splaskala v milenecký premiérský trojúhelník.
Zvláště vrchní státní zastupitelství hodnotím jako státní orgány, nejvíce si troufající pohrdat základními právními principy, přičemž jim to trpělo Nejvyšší státní zastupitelství za nejvyšších státních zástupců Pavla Zemana i Igora Stříže.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLČlánek byl převzat z Profilu Doc. JUDr. Zdeněk Koudelka, Ph.D.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV