Přátelé, otevřeně k investicím do Karlovarského letiště. Možná se mi teď nedostane potlesku, ale chci znát i váš názor na zvažované 2 miliardy korun, které mají padnout na modernizaci našeho letiště v Karlových Varech. Aktuální stav v řeči čísel není nic moc:
- Ztráta 23,4 milionu korun za uplynulý rok při odbavení necelých 38 tisíc cestujících.
- To znamená asi 100 pasažérů denně (jen půlka letadla), a tedy 4 pasažéry za hodinu.
- Každý z nich přitom stojí kraj 615 Kč.
Máte strach z rostoucích volebních výsledků AfD?Anketa
Drtivá většina návštěvníků, které toto letiště přivede, se ubytuje hlavně v Karlových Varech a okolí, kde zůstanou přibližně tři dny. Ptám se proto: Opravdu se vyplatí investovat tak obrovskou sumu, když:
- D6 bude hotová a díky ní se čas mezi Prahou a Karlovými Vary zkrátí na necelou hodinu jízdy.
- Dojezdová vzdálenost z Chebu na letiště v Drážďanech, Lipsku, Norimberku či Mnichově činí kolem dvou hodin (někdy i méně).
- Rychlostní trať Praha–Karlovy Vary by mohla pomoci nejen místním, ale přitáhnout i výrazně více hostů – navíc ekologičtěji.
Podíváme-li se na další čísla:
- Každé komerční letadlo, které ve Varech přistálo, stálo kraj v průměru 40 000 Kč a přivezlo jen 65 pasažérů (přitom menší letadla mají kapacitu až 120–150 lidí).
- Proběhlo téměř 18 tisíc pohybů menších letadel, převážně výcvikových, což pro lázeňské město znamená výraznou emisní i hlukovou zátěž.
Nabízí se otázka: Není lepší investovat do rychlého a pohodlného spojení po zemi, které bude sloužit občanům celého kraje, zvýší turistický ruch a navíc uleví životnímu prostředí? Dejte mi, prosím, vědět v komentářích ZDE, jak to vidíte vy. Rád si přečtu vaše názory!
Článek byl převzat z Profilu Jan Kuchař
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV