Výdaje Ústeckého kraje do turistického ruchu za rok 2017 se pohybovaly v rozsahu přes 30 mil. Kč. Otázkou zůstává, zda jsou tyto výdaje správně zacílené, efektivní a smysluplné.
Kraj si nedělá průzkum u svých návštěvníků. Mohl by si ale snadno potřebná data opatřit na obcích, které je sledují téměř dvě desítky let. Kupříkladu by se mohl ptát, co turistu do našeho kraje přilákalo, jak se o něm dozvěděl jako o turistickém cíli, co jim v kraji chybí apod. Na základě těchto průzkumů se dá dojít k zajímavým výsledkům. Kupříkladu bychom zjistili, že nejvíce lákají historické památky, příroda, turistika a můžeme do této oblasti napřít snahu k podpoře služeb a obnovy památek. Rovněž se dozvíme, že turistu na prvním místě stále motivuje k návštěvě osobní doporučení, teprve pak následují elektronická média a v pozadí se krčí (někde kolem 5 %) tištěná propagace a účast na veletrzích.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV