Debatovat o nádraží můžeme dalších sto let, já bych zde s dovolením sepsal několik bodů, proč dlouhodobě preferuji variantu A, čili nádraží U řeky.
1. Připravenost projektu:
2. Doba a průběh výstavby
Studie proveditelnosti předpokládá dobu výstavby v obou variantách cca 6 let. Je ale potřeba si uvědomit, že v tomto časovém úseku není obsažena doba potřebná pro napojení na VRT (vysokorychlostní tratě), ve variantě A postačuje pro VRT jedna z kolejí nového nádraží, pro variantu B se musí vybudovat přes 12km podzemních tunelů, procházejících historickým centrem města. To výrazně komplikuje proces povolení stavby, dramaticky zvyšuje náklady a také na dlouhou dobu paralyzuje centrum města. Ve variantě B by po dobu min. 5,5 let musela být zcela vyloučena železniční doprava ze stávajícího nádraží a nahrazena autobusovou.
Varianta A umožňuje výstavbu bez dopadu na stávající provoz nádraží.
3. Vysokorychlostní tratě
Varianta A:

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
Proč jste proti vzniku NP Křivoklátsko?
V čem je problém? Podle mě, je dobře, že vznikají NP, přeci jen přírodu je třeba chránit, než si ji úplně zničíme - samozřejmě všeho s mírou. To zelené šílenství a ekoaktivisty (spíše ekoteroristy) neuznávám, ale proč bránit vzniku národního parku?
Další články z rubriky

20:06 Senátor Nytra: Nejsem blb, abych se na problematiku díval prostřednictvím akčního filmů
Projev na 9. schůzi Senátu ČR 30. dubna 2025 k návrhu zákona, kterým se mění některé zákony v souvis…
- 19:03 Senátor Čunek: Když lidé přestanou věřit policii
- 18:02 Senátorka Ludková: Teroristi lidi zabíjí na ulicích kalašnikovy z černého trhu
- 17:04 Senátor Fischer: Je to doporučení Policie ČR, měli bychom jí naslouchat
- 16:14 Senátor Hraba: Lékaři budu moci nahlížet do registru zbraní, velmi důležité
- 15:05 Senátor Láska: Zhoršující se bezpečnostní situace