Děkuji za slovo. Jenom na vysvětlenou, jsem si nevšiml, že jsou přihlášeni kolegové k faktickým poznámkám, takže jsem se dral do pultíku, ačkoliv moje chvíle přichází až teď. Máme pátek třináctého, je to ten nadmíru dynamický den v mnoha ohledech. A dovolte mi, abych i já vám stručně představil jednotlivé pozměňovací návrhy. Je jich celkem pět. Nebudu proto zabíhat do podrobností. A v případě vašeho zájmu si dovolím odkázat na podrobná odůvodnění, která jsem spolu s pozměňovacími návrhy nahrál do systému.
První pozměňovací návrh, který jsem do systému nahrál pod číslem 4836, navrhuje změnu § 86 autorského zákona týkající se práv vysílatele a jeho vysílání. Stávající právní úprava práv vysílatelů vycházející z předchozích autorských zákonů poskytuje vysílatelům širší ochranu, než jakou vyžaduje mezinárodní právo, a zároveň také než právní úpravy v jiných státech, včetně ostatních členských států Evropské unie.
V důsledku této skutečnosti dochází k tomu, že zástupce zahraničních vysílatelů, společnost média management Europe, vymáhá de facto výlučně na území České republiky po provozovatelích a ubytovacích zařízeních nepřiměřeně vysoké autorské odměny za vysílání na hotelových pokojích. To vše i přesto, že provozovatelé hotelů nezískávají z případného zpřístupnění vysílání na svých pokojích žádnou ekonomickou výhodu, kdy stanovení ceny za hotelový pokoj s okolností, zda je nebo není zpřístupněno zahraniční vysílání, nesouvisí. České hoteliéry v podstatě jako jediné v rámci Evropské unie tak stíhá povinnost platit licenční poplatky za zahraniční kanály vysílané na jejich pokojích, přičemž tyto odměny nejsou zanedbatelné. Navrhovanou novelizací dojde ke srovnání podmínek pro vysílatele na vnitřním trhu Evropské unie, což přispěje k vytvoření spravedlivějšího a vyváženějšího obchodního prostředí v oblasti duševního vlastnictví.
Další pozměňovací návrh, který jsem do systému nahrál pod číslem 4850, a jeho cílem je zajistit další nerušený chod Státního fondu kinematografie, nově Státní fond audiovize prostřednictvím podrobnějšího vymezení činnosti kanceláře fondu a oprávnění a úkolů jeho ředitele. Hlavní důvod, proč musí být zákonem i nadále definována kancelář fondu, souvisí s rozdělením rolí v rámci této organizace. Kancelář pod vedením ředitele fondu koordinovaně a koncepčně zajišťuje veškerou činnost fondu, která se netýká otázek strategie a posuzování žádostí včetně rozdělování a administrace státní podpory, podporuje činnost fondu s jeho výdaji a je mezi jinými servisním orgánem rady fondu.
Dalším důvodem této správy, a to zejména úkolů ředitele fondu, je nutnost předejetí možným výkladovým nejasnostem spočívajícím v určení, kdo je oprávněn v jednotlivých agendách fondu pověřovat jeho zaměstnance prováděním jednotlivých úkolů. A to jak ve vztahu k radám fondu, tak i k novému orgánu fondu, kterým je představenstvo.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV