Linhart (STAN): Škola, inspekce, inkluzivní vzdělávání a Ferenc

04.03.2016 17:20 | Zprávy

Posledních dvacet let se v Krásné Lípě snažíme pracovat se sociálně vyloučenými a romskou komunitou – sháníme jim práci (zpravidla v rámci veřejně prospěšných prací), zajišťujeme rekvalifikace, obstaráváme volnočasové a doučovací aktivity pro děti apod.A nejen pro ně. Především se pak snažíme dělat na základní škole rozumně pojaté „inkluzivní vzdělávání“. Během našeho úsilí nám Pražáci vozili velvyslance z různých zemí, zejména pak po nepokojích ve Šluknovském výběžku, aby ukázali, jak to oni zajišťují dobře…, když nám "pomáhají".

Linhart (STAN): Škola, inspekce, inkluzivní vzdělávání a Ferenc
Foto: archiv Zbyňka Linharta
Popisek: Zbyněk Linhart, senátor za STAN

Od září roku 2015 jsme se ale opovážili udělat alternativní způsob vyučování, tedy reagovat na poptávku rodičů a zřídit třetí třídu prvního ročníku s alternativními metodami výuky. V dalších dvou prvních třídách byly děti rozděleny do tříd podle toho, zda navštěvovaly naši MŠ, resp. podle dovedností, jež prokázaly u zápisu. No, a v jedné bylo více Romů. A světe div se, ostatní rodiče odváží děti do školy do sousedního města.

Po začátku školního roku se ozval státem dotovaný aktivista, a tak vzniklo velké téma. Kontroly, inspekce, ataky. Po měsících máme "výsledek"...

Pánové z Prahy nám píší návrh, že bychom měli odvolat ředitelku školy, protože po několikaměsíčním pátrání na místě a studování desítek dokumentů, kterými jsou školy nesmyslně zavalené, zjistili tři zásadní pochybení:

1) že se od prvňáka, který opakoval ročník, vybrala pětistovka na pomůcky (no, tyto pomůcky byly proplaceny o rok dříve …, než propadl).

2) že se rodiče té alternativní třídy měsíčně skládají na společné aktivity. No, to je prý flagrantní porušení zákona. (Skládají se rodiče mimo účet školy – ta do věci nezasahuje!)

3) že na škole učí i nekvalifikovaní učitelé – osoby. (Ano, na Šlukovsku by chtěl pracovat každý učitel, hlavně s těmi „pomalejšími“, stačí si vybrat…)

A dalších několik marginálních věcí. Součástí školní inspekce pak byl romský aktivista (místopředseda celostátního romského hnutí), který podněcoval některé rodiče proti škole! Profík!

Místní vědí, že ten zdejší aktivista nepatří zrovna k důvěryhodným osobám. Město dlouhodobě upozorňovalo státní a další orgány na jeho počínání s tím, že jeho aktivity jsou často za hranou, případně protizákonné. Když po pár letech začala spravedlnost konečně konat, (bylo výsledkem podmínečné odsouzení za obchodování s drogami).Tato osoba je stíhánai v jiných kauzách - např. neoprávněné řízení automobilu, prokazování se falešným diplomem z Karlovy univerzity apod. Nicméně pro státní úřady a orgány je přesto důvěryhodnějším parterem, než zvolení zástupci obce – samospráva.

Sociální inženýři z Prahy by měli rovnou dosadit do vedení základní školy nějakého svého docenta Ference. Když se už po všech stupních škol, vč. degradace vysokoškolského vzdělávání a rozebrání učňovského školství,ničí i to základní - pod praporem zavádění inkluze za každou cenu, místním docházejí síly bránit fungující zbytky vzdělávacího systému.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

čínské výrobky

Varujete před nákupu s Číny, ale můžete mi teda říci, kde nakupovat, když i když většina věcí je vyrobena v Číně bez ohledu na to, kde a od koho to koupíte? Nemyslíte, že je třeba spíš řešit podstatu problému, kterou je fakt, že levné čínské výrobky válcují trhy? A upřímně, s tou kvalitou na tom jso...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Majerová (Trikolora): Už zase budou usilovat o ratifikaci Istanbulské úmluvy

4:28 Majerová (Trikolora): Už zase budou usilovat o ratifikaci Istanbulské úmluvy

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k Istanbulské úmluvě.