Pěkné dopoledne, vážení kolegové a vážená paní předsedkyně.
Jako předseda podvýboru pro dopravu bych chtěl krátce okomentovat tuto normu. Jak už bylo řečeno, tato norma měla být projednána už v minulém volebním období. Měla být transponována do 2. srpna 2021. My tady máme zpoždění rok a dva měsíce a ač Evropská komise prodloužila tuto lhůtu do 6. 9. 2022, tak ani to nestihneme a už bylo zahájeno to sankční řízení vůči České republice.
Tady bych chtěl říct, že tedy doděláme věc, kterou minulá Sněmovna nestihla. My ji napravujeme a současně je vidět, že kdybychom tu měli méně obstrukcí, tak to stihneme rychleji. Já bych chtěl požádat, abychom i v případě všech dalších transpozic a mezinárodních smluv se snažili ty lhůty maximálně dodržet, jinak sami přivádíme naši republiku do nepříjemných momentů, kdy nastává sankční řízení a opravdu nyní tato Sněmovna napravuje tu chybu dřívější. To je k tomu procesu.
Někteří kolegové se mě ptali, jestli jsme poslední nebo ne. Tak přátelé, ano, jsme poslední. V rámci EU už zůstalo akorát Bulharsko a Maďarsko s námi, kteří zatím netransponovali tuto normu, tedy nepřijali ji do svého právního řádu, a to proto, že oni nemají zákon, takže oni vytvářejí speciální zákon.
Takže oni vytvářejí speciální zákon. My tu novelu můžeme udělat, nicméně trvalo nám to nejdéle. Tak v tomto máme opravdu jako mizerné vítězství, protože se to v minulém volebním období nestihlo schválit.
Jinak k tomu obsahu bych chtěl dodat, že všichni chceme dýchat čerstvý vzduch, všichni chceme, aby veřejná doprava ve městech neprodukovala příliš emisí. Takže tady je to rozhodně správný směr.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.