Škola musí splnit a dodržovat bezpečnostní pravidla – roušky, rozestupy 2 metry, dezinfikovat vše a všechny. To vše pro to, aby mohla vytvořit max. 15 členné, neměnné skupiny, ze kterých si pak odpoledne vedoucí „vyzobou“ děti na kroužky, kde se potkají úplně jiné děti z různých škol. Mimochodem sportovní a další akce do 100 osob již běží, od pondělí je to pak 300 osob, my ale ve škole budeme mít stále tyto skupiny. Navíc jak říká např. epidemiolog Jiří Beran: „omezení na 15 dětí ve třídě není třeba, rizika jsou pro ně minimální.“ Pro rodiče, kteří mají přesto obavy, je tu ošetřovné až do 30. června.
Učitelé budou vedle vzdělávání přítomných žáků i nadále zajišťovat distanční výuku, se kterou se s většími či menšími problémy již naučili zacházet. Za tak krátkou dobu mnohde digitální gramotnost sboru vzrostla o mnoho procent a učitelům se otevřely obzory, o kterých neměli ponětí. Příležitosti a výzvy jsou opravdu velké, od zapojení techniky do výuky, po změnu přístupu k hodnocení (příklon k formativnímu hodnocení – kvalitní zpětné vazbě, které může velmi dobře fungovat jako doplněk, rozvoj sumativního hodnocení, tedy konečného, většinou vyjádřeného známkou), až po vyjasnění si, co má škola 21. století splňovat a kolik v ní mají žáci trávit času.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV