Majerová Zahradníková (Trikolóra): Učit myslet, ne učit, co si myslet

29.08.2019 8:33 | Zprávy

Komentář na facebookovém profilu k fake news a roli školství

Majerová Zahradníková (Trikolóra): Učit myslet, ne učit, co si myslet
Foto: Archiv ZMZ
Popisek: Zuzana Majerová Zahradníková

Na Filozofické fakultě v Olomouci jsem studovala zkraje 90. let, které považuji ze dnešní pohledu za nejsvobodnější dekádu naší historie. Tehdy se na univerzitách učilo myslet, dnes se bohužel často učí, co se má myslet. A v tom je opravdu zásadní rozdíl.

Termín "Fake news" se stal v posledních letech nástrojem, který se používá k dehonestaci určitého názorového proudu a už dávno ztratil svůj původní význam. Až příliš často stačí zastávat odlišný názor na fungování EU nebo migraci, abyste byli označeni za šiřitele "Fake news".

V takové atmosféře není úplně nejvhodnější, aby se jakákoli státní vzdělávací instituce stavěla v rámci celospolečenské diskuze na jednu strany barikády. Pomíjím skutečnost, že polepit celou tramvaj stojí nemalé finanční prostředky. Univerzita je přitom placená z peněz daňových poplatníků a jako taková by měla pečlivě zvažovat, za co tyto finance vynakládá...

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Petr Beitl byl položen dotaz

Rusko

Nejsem Rusofil, ale proč jediní občané Ruska, by se měli podle vás vzdát občanství, pokud chtějí získat to české? Třeba já bych byl pro, aby každý, kdo chce mít české se musel vzdát svého původního občanství. Proč tato vláda navrhla toto jen u Rusů? A platí pořád, že migranty z Ruska ČR nepřijímá? N...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Nový světový řád podle Trumpa

9:15 Vích (SPD): Nový světový řád podle Trumpa

Když se chce, tak to jde. V USA předvedli obrat o 180 stupňů od podivných klimatických a genderových…