Jak řešit tuhle žalostnou situaci? Úplně nejzásadnější je PŘEJÍT co nejdříve k běžnému dodavateli. Čtvrtina domácností už tak udělala.
Stále je ale míč na straně MPO! Jsem ráda, že pan ministr Havlíček nakonec přijal zodpovědnost, spotřebitele prostě musí chránit. MPSV pak samozřejmě pomůže všem, kteří situaci nedokážou sami zvládnout. Konkrétně to jsou tři druhy pomoci:
MOP - vyúčtování DPI
První je mimořádná okamžitá pomoc na DPI vyúčtování. Skrze ni budou moci požádat na nedoplatek po vyúčtování záloh ti, kteří už přešli k novému dodavateli. Postup je - zaplatit Dodavatelům poslední instance alespoň část, požádat DPI o vyúčtování a s tím potom požádat na úřadu práce o tzv. MOP na DPI.
Klasická mimořádná okamžitá pomoc
O tzv. klasickou MOPku mohou požádat například ti, kteří už zálohy zaplatili a nezbývají jim peníze na základní životní potřeby. Na nájem, na jídlo, zimní oblečení pro děti atd.
Změna dávek na bydlení
Pracujeme také na úpravě dávek na bydlení do budoucna a tohle bude řešit už i nová vláda. Proto jsem kontaktovala mého zatím nejpravděpodobnějšího nástupce, aby se k jednání připojil.
A apeluji na všechny ještě jednou - snažte se, prosím, co nejrychleji přejít k běžnému dodavateli. Jde to vyřešit i online.
Více informací a příklady ZDE
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV