Avšak přivaděče a obchvaty měst a obcí, jejichž investorem je Pardubický kraj, jsou ve skluzu. Vypadá to tedy tak, že D35 bude od Opatovic na Labem až k Ostrovu hotová dříve, než budou zprovozněny přivaděče, což způsobí ještě vyšší průjezd vozidel a tranzitní kamionové dopravy přes dotčené obce. „Tento provoz už nyní otravuje lidem život a narušuje jejich bezpečí, protože způsobuje závažné nehody. Budou-li Starostové a nezávislí pokračovat ve své práci ve vedení Pardubického kraje, je pro ně řešení přivaděčů k D35 priorita,“ říká lídryně Starostů a nezávislých Michaela Matoušková.
Matouškové se nelíbí, že kvůli této nepřipravenosti přivaděčů by dotčenými obcemi jezdilo ještě větší množství automobilů než doposud. „Ve vedení kraje musíme zrychlit jednání o pozemcích a ukončit tak obavy obyvatel dotčených obcí. Přivaděč u Dašic je přitom kromě komplikací s vyvlastněním některých pozemků také závislý na změně územního plánu města Pardubice, který se magistrátu nedaří již několik let změnit a kraj má v této části jen omezené možnosti. Budeme intenzivně jednat s vedením města Pardubice na odstranění této překážky,“ dodává Matoušková.
„Pokud se například nestihne zprovoznit přivaděč – obchvat Rokytna v době, kdy se po D 35 už budou moci směrem Opatovice – Časy prohánět auta, přibudou k nynějším téměř dvěma tisícům aut projíždějích denně přes naši obec další stovky. Budou zde totiž sjíždět auta mířící do Orlických hor, která už v té době budou moci minout Hradec Králové,“ objasňuje situaci starostka Rokytna Petra Vrbatová. Stejné je to s obchvatem Sezemic, na který se už desítky let těší spolu s občany starosta Martin Staněk. I on má obavy o to, že se výstavba přeložky I/36 posune o další léta. „Zatímco u Časů a pod Časy směrem na Dašice se živě buduje etapa D 35 do Ostrova včetně kruhového objezdu, přivaděč od Pardubic, který se vyhne Sezemicím a Časům, na něj napojen nebude. Nejsou pro něj vykoupeny ještě všechny pozemky. Zde se jedná o investici Ředitelství silnic a dálnic a kraj by si ji měl pohlídat,“ uvádí Martin Staněk. Podobné peripetie jsou i kolem přivaděče u Ředic a od obchvatu Holic.
Vizí STANu je dostupný, průjezdný a bezpečný Pardubický kraj ve všech jeho částech. Starostové a nezávislí mají v oblasti dopravy náměty pro kvalitnější opravy silnic II. a III. třídy a mostů ve vlastnictví kraje a pro krajské město je jejich cílem vytvoření integrovaného plánu dopravy – propojení městských (červených) a modrých (krajských) autobusů.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV