Ulehčí se tak například při zastupování dětí rodiči nebo zaměstnanců za firmy, bez nutnosti obíhat úřady tak jako dosud. Vše půjde vyřídit pár kliknutími a plná moc zůstane úřadům k dispozici až do jejího odvolání nebo vypršení platnosti. Návrh byl předložen místopředsedou vlády pro digitalizaci Ivanem Bartošem. Hlavním cílem vznikajícího Registru zastupování je vytvoření jednotného centralizovaného systému pro efektivní sdílení informací o plných mocích mezi zastupovanými a úřady, které v něm budou uloženy.
V konkrétních situacích přinese rychlejší a efektivnější zastupování, například při podávání daňových přiznání, vyřizování pošty, přepisu energií, zastupování dětí rodiči, zaměstnanců firmy nebo při převodu auta, které můžete online využít již od pondělí 12. února. Dosud bylo pro tyto účely nezbytné fyzicky předložit plnou moc, což v některých případech zahrnovalo i její úřední ověření pro prokázání pravomoci jednat jménem jiné osoby.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV