Jde o koncepční plán pro modernizaci školství na následující čtyři roky. Jedním z jeho hlavních cílů je změna oborové struktury středních škol a posílení všeobecného vzdělávání.
“Mezi hlavní priority nyní patří nastavení struktury obrů středního vzdělávání tak, aby odpovídala na jedné straně potřebám trhu práce a společenskému, technologickému a ekonomickému vývoji společnosti, na straně druhé zájmu uchazečů. Vzhledem k tomu, že stoupá poptávka po všeobecně vzdělávacích oborech, chceme podporovat kraje v tom, aby poměr všeobecně vzdělávacích oborů a odborných oborů mohl být až 50/50," říká ministr školství, mládeže a tělovýchovy Mikuláš Bek.
Dlouhodobý záměr počítá s inovací oborové soustavy středního vzdělávání založené na vyváženém podílu všeobecně vzdělávacích oborů (gymnázia a lycea, tj. včetně oborů všeobecného vzdělávání podporujících určitou profilaci) a odborných oborů a na úsilí o lepší provázanost obojího na systémy podporující další profesní dráhu absolventů. Zároveň má dojít ke zkvalitnění praktického vyučování v odborných školách, a to prohloubením spolupráce se zaměstnavateli o tzv. prvky duálního systému. To předpokládá další posílení partnerství zaměstnavatelů a středních odborných škol.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV