Ministr Bek: Plán podpory pohybových aktivit ve školách na příštích pět let

27.03.2024 18:09 | Tisková zpráva

Aktivní transport do školy i ze školy, pohybové přestávky ve vyučování, změny ve výuce tělocviku, otevřená hřiště, více školních sportovních soutěží, intenzivnější podpora sportovních talentů, ale i podpora duální kariéry sportovců na vysokých školách.

Ministr Bek: Plán podpory pohybových aktivit ve školách na příštích pět let
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr pro evropské záležitosti Mikuláš Bek

To vše obsahuje materiál „Plán podpory pohybu dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních a státní politiky školního a vysokoškolského sportu pro období 2024–2028“ (zkráceně „Mládež v pohybu a ve zdraví“), který dnes MŠMT předložilo k projednání vládě.

„Role školy a školního prostředí, kde děti, žáci a studenti po mnoho let tráví značnou část dne a získávají také významné návyky pro další život, je pro podporu řešení problémů spojených s nedostatkem pohybových aktivit zcela zásadní, což je potřeba v rámci cílené státní politiky adekvátně reflektovat,“ říká k tématu podpory pohybových aktivit na školách ministr školství, mládeže a tělovýchovy Mikuláš Bek s tím, že jde o historicky první ucelenou národní koncepci svého druhu.

Problematiku školního a vysokoškolského sportu nově definovala novela zákona o podpoře sportu, která s účinností od 1. 4. 2023 ukládá MŠMT tuto oblast podporovat. „Oblast školního a vysokoškolského sportu ovšem vnímáme jako součást širšího konceptu opatření, aktivit a činností, které ve vzájemné synergii významně zvýší pohybovou aktivitu dětí, žáků a studentů a současně sníží negativní dopady nedostatečného pohybu na jejich fyzické i duševní zdraví,“ vysvětluje Ondřej Andrys, státní tajemník v Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy.

Koncepční dokument Mládež v pohybu a ve zdraví (ZDE) je rozdělen do dvou částí. Ta první se věnuje podpoře pohybových aktivit žáků ve školách a školských zařízeních a staví na několika základních pilířích:

  • Podpora aktivního pohybového režimu žáků během celého dne (aktivní transport z/do školy, aktivní přestávky, pohybové chvilky, otevřená hřiště, kampaň na podporu pohybu).
  • Výuka tělesné výchovy (úprava kurikula, větší využití disponibilních hodin pro tělesnou výchovu, inovace pregraduální přípravy učitelů tělesné výchovy, další vzdělávání pedagogických pracovníků, metodické aktivity a metodicko-vzdělávací portál).
  • Pohybové a sportovní aktivity v zájmovém vzdělávání.
  • Rozvoj sportovní infrastruktury.
  • Monitoring podpory pohybových aktivit.

Druhá část dokumentu se explicitně věnuje oblasti školního a vysokoškolského sportu:

  • Školní sport (Školní sportovní soutěže, příprava sportovně talentovaných žáků).
  • Vysokoškolský sport (Podpora pohybových aktivit na VŠ, podpora duální kariéry sportovců).

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Fakt myslíte, že jsme na tom v oblasti digitalizace dobře?

A co třeba říkáte na to, že jsme v digitalizaci veřejné správy je Česko druhé nejhorší v EU? Zdroj: https://www.dvs.cz/clanek.asp?id=6995694 Nebo co říkáte na toto - https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-b2b-platit-prevodem-nestaci-digitalizace-ceske-ekonomiky-je-zalostne-pomala-261752?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Berkovcová (ANO): Pane ministře, bohužel jste mi na nic konkrétně neodpověděl

17:17 Berkovcová (ANO): Pane ministře, bohužel jste mi na nic konkrétně neodpověděl

Projev na 119. schůzi Poslanecké sněmovny 21. listopadu 2024 – reakce na písemnou odpověď ministra š…