Ministr Havlíček: Trochu mě zarazilo, že by snad zde byl nesoulad s unijním právem

16.06.2021 20:29 | Zprávy

Projev na 104. schůzi Poslanecké sněmovny 16. června 2021 k zákonu o drahách

Ministr Havlíček: Trochu mě zarazilo, že by snad zde byl nesoulad s unijním právem
Foto: Screen TV Prima
Popisek: Karel Havlíček v pořadu Partie

Vážený pane předsedající, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci.

Nejdříve dovolte, abych se omluvil, že jsem přišel o něco později. Nebyl to záměr. Měl jsem tady dlouho plánovanou velkou zahraniční návštěvu ze Spojených států, asi čtyřicet lidí, a maličko se to prodloužilo, tak jsem poprosil pana ministra Vojtěcha.

Já bych to rozdělil do dvou oblastí, nejdřív ta obecná, potom maličko k té konzervaci, protože vím, že to je citlivé téma. A věřím, že z toho neuděláme politikum, protože to je téma pragmatické, věcné a myslím, že máme řešení poměrně dobré.

Nejdřív obecně to, co zde zaznělo k investicím do dopravní infrastruktury, budu se držet železnic. Já myslím, že všichni vidíme, že jsme na absolutním vrcholu podpory dopravní infrastruktury za historii České republiky.127,5 miliardy v rozpočtu, na železnice jdou 54 miliardy. Je to tak extrémně vysoká částka, která je dvojnásobná, než ještě byla před pár lety, kdy popravdě řečeno můžeme mít problém v těch příštích letech udržet to tempo těch výdajů do této oblasti. A vidíte, že železnici rozhodně neodsouváme nikam do pozadí, je to přibližně stejná částka, která jde do Ředitelství silnic a dálnic - abych byl přesný, tam jde kolem 60 miliard, do železnic 54 - 55 miliard. A vidíme to nejenom na dopravní infrastruktuře ve smyslu i železniční infrastruktury, můžeme se podívat na čtvrtý koridor, můžeme se podívat na to, jakým způsobem budujeme přejezdy. Mělo jich být 500 do roku 2027, bude jich 200 jenom za minulý rok, tento rok přibližně stejné číslo. Můžeme se dívat na infrastrukturu v podobě železničních nádražních budov - 114 jich dělá v dané chvíli, nikdy nešlo více peněz do této oblasti a popravdě řečeno nikdy jsme se taky nezaobírali více bezpečností na železnici než nyní. Do značné míry to bylo i vyprovokováno těmi nešťastnými událostmi v minulém roce, které nebyly systémového charakteru, byly selháním jedince, ale i přesto jsme se tomu začali intenzivně věnovat a řádově asi šestnáctičlenný bezpečnostní výbor, který jsem okamžitě dal dohromady, zasedá pravidelně a jedná jak na úrovni posílení ETCS, tak na úrovni posílení přejezdů, tak na úrovni zapojení do ETCS systému i těch lokálních tratí trojkových, stejně tak řešíme legislativu, která je samozřejmě spojena s drážním zákonem, a to už zde bylo částečně diskutováno.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Malá (ANO): STAN? Mistři světa v alibismu. Šmírovací vyhlášku prý vymysleli nějací úředníci

14:02 Malá (ANO): STAN? Mistři světa v alibismu. Šmírovací vyhlášku prý vymysleli nějací úředníci

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k vyhlášce, která měla po novelizaci zavést, že stát …