„Pokračujeme na přípravě přeshraničního tunelu mezi Drážďany a Ústí nad Labem, cílem je zkrátit cestovní dobu mezi Prahou a Drážďany na hodinu, ale také propojit Berlín s Prahou a Vídní v rámci projektu Via Vindobona,“ říká ministr dopravy Karel Havlíček.
Česko-saští experti obou ministerstev se aktivně účastní na činnosti Evropského uskupení územní spolupráce Nové železniční spojení Drážďany – Praha, jehož páté výročí založení si delegace připomněly spolu s hejtmanem Ústeckého kraje Janem Schillerem a prvním zástupcem zemského rady zemského okresu Saské Švýcarsko – Východní Krušné hory.
Projekt Via Vindobona zrychluje osobní dopravu mezi Prahou a Drážďanami, ale také přibližuje obyvatele Brna či Vídně. Česká delegace proto požádala o podporu Saska při revizi dopravní sítě TEN-T a zahrnutí úseku Praha – Brno a Ústí nad Labem - Heidenau do hlavní části této sítě. Karel Havlíček informoval také svého saského kolegu o jednání se spolkovým ministrem Scheuerem a podpisu mezinárodní smlouvy o splavnění Labe.
Oba ministři zároveň podepsali memorandum o výměně dopravních dat, digitalizaci dopravy a autonomní mobilitě. „Sousední Sasko je skvělým partnerem v oblasti chytrých a ekologických dopravních projektů. Ústecký kraj čekají mimořádné investice do moderních technologií a inspiraci může najít právě v sousedním regionu“ uvedl ministr dopravy Karel Havlíček.
Pro Českou republiku je také zajímavá spolupráce v oblasti vodíku a jeho využití, místopředseda vlády České republiky proto zdůraznil zájem o rozvoj vodíkových technologií a spolu s hejtmanem Ústeckého kraje pozval saského partnera na Podnikatelské Fórum ve dnech 23. a 24. září 2021, jehož program se bude věnovat vodíkové ekonomice.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.