Takový počet vyžaduje odpovídající síť nabíječek, kterých má být až 35 tisíc. Mezi nimi mají převažovat rychlonabíjecí místa.
Společné "Memorandum o spolupráci v rozvoji elektromobility v České republice" podepsali zástupci Ministerstva dopravy, Ministerstva průmyslu a obchodu, Správy železnic, Ředitelství silnic a dálnic, Ředitelství vodních cest, Škody Auto a ČEZu. Dokument si klade za cíl vybudovat do roku 2025 odpovídající síť elektronabíjejích stanic vzhledem k rosotoucím počtům registrovaných elektromobilů v ČR. Dostupná síť nabíjecích bodů je taktéž obsahem Národního akčního plánu Čisté mobility.
„S podporou čisté mobility počítáme i v Národním plánu obnovy (NPO), alokováno je na ni 4,8 mld. Kč. Nejprve budou moci žádat podnikatelé, vyčleněno je 940 milionů pro nákup vozidel a 300 milionů korun na dobíjecí stanice,“ říká náměstkyně ministra průmyslu a obchodu pro hospodářskou politiku a podnikání Silvana Jirotková a dodává: „Majitelé domů budou moci žádat o dotace na pořízení dobíjecí stanice, pro ně je vyčleněno 144 milionů Kč. Pro obce a kraje je v NPO připraveno 600 milionů Kč.“ Počítá se i s prostředky ze strukturálních fondů a Modernizačního fondu.
Ministr Havlíček dále jednal také s předsedou představenstva koncernu Volkswagen Herbertem Diessem o další podpoře českého automobilového průmyslu, která může realizována výstavbou tzv. gigafactory, továrny na výrobu elektrobaterií do aut, která by sídlila v České repubice. Gigafactory a navazující dodavatelské řetězce mohou vytvořit několik tisíc nových pracovních míst.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV