Zjednodušeně platí, že pokud má spotřebitel problém přímo s dodavatelem energií, pomůže Energetický regulační úřad. Pokud ale potíže způsobuje zprostředkovatel, potom je třeba obrátit se na Českou obchodní inspekci. Dojde-li k podomnímu prodeji, přestože to v místě zakazuje tržní řád, je třeba se obrátit na město či obec. Právě samosprávy tržní řád vydávají a podle dostupných informací jich většina prodej zboží nebo poskytování služeb mimo provozovnu už zakázala. Stačit to ale nemusí, proto se objevují podněty na úplný zákaz podomního prodeje.
„Už stávající legislativa, konkrétně zákon o ochraně spotřebitele, živnostenský zákon, občanský zákoník a energetický zákon upravují práva spotřebitele a poskytují mu ochranu. Bohužel to ale nestačí, lidé často, aniž si to uvědomují, přistupují na nevýhodné energetické smlouvy a pak nevědí, co s tím,“ říká ministr průmyslu a obchodu Tomáš Hüner a dodává: „Proto se zabýváme změnou energetické zákona a chystáme také tzv. spotřebitelský kodex. Klíčové přitom pro nás samozřejmě jsou podněty z praxe. Je naprosto zásadní, aby se ozvali lidé, kteří mají zkušenosti s tzv. šmejdy v energetice. Za sebe mohu slíbit, že to nevzdáme.“
Hüner upřesňuje, že se energetický zákon otevírá v souvislosti s novými evropskými pravidly. Mělo by tak být jednodušší doplnit do něj nutné úpravy právě v kontextu s nekalými obchodními praktikami v energetice. Změna by tak mohla být rychlejší, než kdyby šlo o běžný legislativní proces.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV