Ministr Kupka: Aby řidiči trolejbusů nemuseli opakovaně podstupovat zkoušky

03.05.2023 21:16 | Zprávy

Projev na 63. schůzi Poslanecké sněmovny dne 3. května 2023 k vládnímu návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 266/1994 Sb., o dráhách.

Ministr Kupka: Aby řidiči trolejbusů nemuseli opakovaně podstupovat zkoušky
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Martin Kupka

Vážená paní předsedající, vážené kolegyně, vážení kolegové, jde o návrh, který především zajišťuje adaptaci právního řádu České republiky na nařízení Evropského parlamentu. Zpřesňujeme katalog skutkových podstat přestupků postihujících jednání dopravce, ale také provozovatele dráhy, provozovatele železniční stanice, prodejce jízdních a přepravních dokladů, provozovatele cestovní kanceláře a provozovatele cestovní agentury, která (?) jsou v rozporu s uvedeným nařízením a rovněž sankcí za jejich spáchání.

Návrhem zákona dochází rovněž k využití několika fakultativních ustanovení, obsažených v uvedeném nařízení.

Zároveň upřesňujeme právní úpravu provozování zařízení služeb, pro které je v souladu se směrnicí Evropského parlamentu a Rady o vytvoření jednotného evropského železničního prostoru třeba vést oddělené účetnictví.

A konečně zužujeme okruh podmínek pro připuštění ke zkoušce, jejíž složení je nutné pro vydání průkazu způsobilosti k řízení drážního vozidla na trolejbusové dráze tak, aby řidiči trolejbusů nemuseli v tomto smyslu opakovaně podstupovat zkoušky a dokládat svoji způsobilost i pro obvyklá kolejová vozidla, aby v tomto směru bylo možné pro ně opravdu připravit specifickou zkoušku, která odpovídá jejich profesi řidič trolejbusu.

S tím, že hospodářský výbor doporučil projednání a schválení návrhu zákona ve znění jím doporučených tří pozměňovacích návrhů, směřujících jednak ke zpřesnění vymezení subjektu, který může vypracovat prohlášení o shodě s povoleným typem vozidla, za druhé doplnění povinnosti provozovatele dráhy celostátní nebo regionální nebo veřejně přístupné vlečky anebo její části, který hodlá omezit její provozování, dodržet též postupy podle rozhodnutí komise, a konečně precizaci dvou skutkových podstat přestupků, jichž se může dopustit provozovatel dráhy nebo dopravce v oblasti předcházení mimořádným událostem.

Ke všem těm uvedeným pozměňovacím návrhům vyslovuje Ministerstvo dopravy souhlasné stanovisko. Věřím, že i tenhle krok, tahle konkrétní úprava drážního zákona nejenom že přispěje k přímé adaptaci evropské směrnice, ale umožní i další důležité, byť drobné, změny v této odborné oblasti.

Děkuji mnohokrát za pozornost i za podporu toho návrhu i teď ve druhém čtení předložení vašich případných pozměňovacích návrhů.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Mašek (ANO): V tomhletom je opravdu trošku absurdistán

16:21 Mašek (ANO): V tomhletom je opravdu trošku absurdistán

Projev na 119. schůzi Poslanecké sněmovny 21. listopadu 2024 – reakce na odpověď ministra Jurečky na…