Ministr Kupka: Aby řidiči trolejbusů nemuseli opakovaně podstupovat zkoušky

03.05.2023 21:16 | Zprávy

Projev na 63. schůzi Poslanecké sněmovny dne 3. května 2023 k vládnímu návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 266/1994 Sb., o dráhách.

Ministr Kupka: Aby řidiči trolejbusů nemuseli opakovaně podstupovat zkoušky
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Martin Kupka

Vážená paní předsedající, vážené kolegyně, vážení kolegové, jde o návrh, který především zajišťuje adaptaci právního řádu České republiky na nařízení Evropského parlamentu. Zpřesňujeme katalog skutkových podstat přestupků postihujících jednání dopravce, ale také provozovatele dráhy, provozovatele železniční stanice, prodejce jízdních a přepravních dokladů, provozovatele cestovní kanceláře a provozovatele cestovní agentury, která (?) jsou v rozporu s uvedeným nařízením a rovněž sankcí za jejich spáchání.

Návrhem zákona dochází rovněž k využití několika fakultativních ustanovení, obsažených v uvedeném nařízení.

Zároveň upřesňujeme právní úpravu provozování zařízení služeb, pro které je v souladu se směrnicí Evropského parlamentu a Rady o vytvoření jednotného evropského železničního prostoru třeba vést oddělené účetnictví.

A konečně zužujeme okruh podmínek pro připuštění ke zkoušce, jejíž složení je nutné pro vydání průkazu způsobilosti k řízení drážního vozidla na trolejbusové dráze tak, aby řidiči trolejbusů nemuseli v tomto smyslu opakovaně podstupovat zkoušky a dokládat svoji způsobilost i pro obvyklá kolejová vozidla, aby v tomto směru bylo možné pro ně opravdu připravit specifickou zkoušku, která odpovídá jejich profesi řidič trolejbusu.

S tím, že hospodářský výbor doporučil projednání a schválení návrhu zákona ve znění jím doporučených tří pozměňovacích návrhů, směřujících jednak ke zpřesnění vymezení subjektu, který může vypracovat prohlášení o shodě s povoleným typem vozidla, za druhé doplnění povinnosti provozovatele dráhy celostátní nebo regionální nebo veřejně přístupné vlečky anebo její části, který hodlá omezit její provozování, dodržet též postupy podle rozhodnutí komise, a konečně precizaci dvou skutkových podstat přestupků, jichž se může dopustit provozovatel dráhy nebo dopravce v oblasti předcházení mimořádným událostem.

Ke všem těm uvedeným pozměňovacím návrhům vyslovuje Ministerstvo dopravy souhlasné stanovisko. Věřím, že i tenhle krok, tahle konkrétní úprava drážního zákona nejenom že přispěje k přímé adaptaci evropské směrnice, ale umožní i další důležité, byť drobné, změny v této odborné oblasti.

Děkuji mnohokrát za pozornost i za podporu toho návrhu i teď ve druhém čtení předložení vašich případných pozměňovacích návrhů.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Piráti: ODSun digitalizace o dva roky. Na moderní online služby pro lidi se vláda vykašlala

6:23 Piráti: ODSun digitalizace o dva roky. Na moderní online služby pro lidi se vláda vykašlala

Piráti se jasně postavili proti zbytečnému odsunu práva na digitální služby, které mělo platit od 1.…