Vážená paní předsedající, vážené kolegyně, vážení kolegové,
já chci jenom zdůraznit ještě další pozitivní dopady toho návrhu, protože on se samozřejmě kromě všech motoristů, kteří jezdí i bez toho, aniž by podnikali, využívají dieselová vozidla k cestám do práce, k cestám za svými nejbližšími, dotkne se to samozřejmě podnikatelů, dotkne se to dopravců, ale dotkne se to také veřejné dopravy, protože ta je z velké části závislá také na naftě, a v tomto směru je to další z konkrétní pomoci právě i pro veřejnou dopravu. A chci zdůraznit i tento konkrétní pozitivní dopad.
Víme, jak se vyvíjejí ceny pohonných hmot, přes to, že ropa na světových trzích klesla, klesá i benzín ruku v ruce, ale s ohledem na zvýšenou poptávku po naftě, tak ten pokles nafty se zastavil. Navíc je možné očekávat, že i v průběhu následujících měsíců bude vývoj cen nafty obtížněji předvídatelný, a tohle je konkrétní pomoc, která dopadne zejména na ty, kteří jsou zdaleka nejcitlivější z hlediska té zmíněné konkurence.
Já bych chtěl zdůraznit, že v celém tom objemu zhruba 35 tisíc dopravců je 80 % těch nejmenších, kteří operují jedním až pěti vozidly, a samozřejmě pro ně je každá koruna ceny nafty významným argumentem a bohužel významným závažím na těch konkurenčních miskách vah, zejména v souboji s polskými, maďarskými a také třeba rumunskými, bulharskými a tureckými dopravci. Pro ně je opravdu tato pomoc významná, a to rozhodování o tom, zda prodloužíme snížení té spotřební daně, bude v tomto případě rozhodovat také o tom, jestli přežijí další období, jestli zkrátka dokážou konkurovat těm svým kolegům v nejbližších zemích.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.