Obě ministerstva se chtějí soustředit na vybudování vysokorychlostního spojení na ose Praha – Drážďany – Berlín, modernizaci a elektrizaci trati Praha – Plzeň – Domažlice – Norimberk/ Mnichov a na zlepšení parametrů spojení Norimberk – Marktredwitz – Cheb – Praha. Ministři také chtějí postupovat koordinovaně při jednáních o získání finančních prostředků na železniční infrastrukturu na úrovni Evropské unie.
„Naši občané a firmy pociťují každý den nedostatky stávajícího železničního propojení mezi Českem a Německem. Máme v zásadě pouze jedno kapacitní spojení přes Ústí nad Labem, které je už ale mnoho let na hranici svých možností. Je pro nás proto velmi důležité vybudovat nová moderní železniční spojení a jsem rád, že se k tomuto úkolu přihlásila i německá strana, a to i v kontextu připravované aktualizace Spolkového plánu rozvoje dopravních cest,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka.
„Výstavba vysokorychlostních tratí i výrazné zlepšení parametrů těch konvenčních si vyžádá velké množství finančních prostředků. Proto chceme společně postupovat ve vyjednávání vůči orgánům Evropské unie tak, abychom byli schopni zajistit dostatek finančních prostředků. Náš společný hlas bude v Evropě slyšet,“ dodává Kupka.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV