Vážený pane předsedající, vážené poslankyně, vážení poslanci.
Dovolte mi, abych vás informoval o úpravách, které se týkají maturitní zkoušky, ale které se samozřejmě týkají i zkoušky závěrečné, protože v té mediální vřavě a těch zkratkách se častokrát na ty závěrečné zkoušky zapomíná, ale na Ministerstvu školství na ně rozhodně nezapomínáme.
Chtěl bych říct, že tu debatu, kterou vedeme s řediteli, s učiteli a se zástupci asociací, tak vedeme kontinuálně a ať se nám to líbí, nebo nelíbí, tak školství musí reagovat na tu měnící se epidemiologickou situaci. Myslím, že všichni, když jsme tu situaci řešili na podzim, tak jsme čekali jiný průběh a my jsme také na podzim vyhlásili, jak budou vypadat maturity. Reagovali jsme na tu situaci rovněž v lednu, kde jsme přistoupila k úpravám maturitní zkoušky. Jenom pro připomenutí tam došlo k té úlevě v té školní části a ty slohové práce byly vypuštěny.
Samozřejmě - a nebyla to záležitost, která by byla vládní, ale ta celková - všichni jsme očekávali, že bude možné v průběhu měsíce února, následně začátkem března, vrátit alespoň ty závěrečné ročníky do škol. Leč potvrdily se studie Bisopu a následně sekvenace, které prováděli kolegové z vědecké sféry i některé další společnosti a začala dominovat britská mutace toho viru, to znamená, že k tomu kýženému poklesu a k tomu, abychom postupovali podle matice protiepidemiologických opatření, tomu protiepidemiologickému systému PES, tak se nenaplnily.
To znamená v úvodu, než představím změny maturitní zkoušky, bych vám rád řekl, že výhrady vůči tomu, že by Ministerstvo školství třeba nekomunikovalo, nebo ty scénáře nepřipravovalo, jsou liché. Neb je prokazatelné - a je to potvrditelné i ze strany těch modelářů, matematiků a epidemiologů, že co se týká oblasti školství, tak jsme dodržovali vždy ta pravidla a ty rozvolňující scénáře, které v to "psovi" 1 byly nastaveny nějakým způsobem a v "psovi" 2 počítali s kapacitou nemocnic, byly nastaveny dobře.
Bohužel vzhledem k dominanci britské mutace se ten scénář nenaplnil a PES 2.0 v oblasti školství nasazen nebyl, dokonce muselo dojít k tomu zbývajícímu utažení, to znamená mateřských škol, speciálních škol a prvního a druhého stupně škol základních.
Tedy jsme pokračovali dál a připravovali jsme a připravili jsme a včera představili úpravy maturitní zkoušky pro tento rok, které spočívají v tom, že jsme zohlednil nasazení ve zdravotnictví a v sociálních službách studentů středních škol těch závěrečných ročníků, protože je to z jejich strany velká oběť a je na místě to zase posunout a zohlednit to, že potřetí vláda musela na návrh Ministerstva zdravotnictví přistoupit k té přikázané pracovní povinnosti.
To znamená ta první věc, když pominu to časové schéma, spočívá v tom, že pro studenty, kteří spadají do těch oborů, kterým usnesením vlády byla přikázána pracovní povinnost a ta pracovní povinnost přesáhla součtu 160 hodin, tak po dohodě s asociací těchto škol přistupujeme k uznání didaktických testů na základě průměrů z posledních vysvědčení, ze závěrečných vysvědčení, prvního, druhého a třetího ročníku a pololetního vysvědčení ročníku čtvrtého.
Totéž se týká samozřejmě i těch studentů, na které hejtman, který si následně tu pracovní povinnost v tom kraji řídí, tak nesáhl a studenti mnohých oborů nastoupili, nebo těchto oborů, nastoupili i dobrovolně. Tato úleva je pro ně též možná.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV