Děkuji, pane místopředsedo. Děkuji za živou diskusi ve všech čteních tohoto zákona. Děkuji i za tu dnešní, která se v mnoha aspektech odchýlila od tématu projednávaného zákona, a už jsme skočili do státní služby, což je bod, který nás dnes s největší pravděpodobností také čeká.
Ale dovolte mně pár poznámek k té napjaté debatě, která tady byla na konci. Ne, paní poslankyně Vildumetzová chtěla signál od Ministerstva vnitra. Nikdo obce neslučuje, naopak společenství obcí, které je tady definováno, je instrumentem, aby se obce slučovat nemusely. Je instrumentem funkčních regionálních celků, aby se sdružovaly kapacity personální, finanční, strategické, koncepční. To všechno umožňuje společenství obcí právě tak, aby i malé obce měly šanci na svou existenci.
Jak vidíme, individuální názory poslanců - tu z jedné strany, tu z druhé strany - o tom, že by se slučovat mělo, tady jsou. Patrik Nacher to řekl jasně - slučujme obce, je v tom konzistentní. Já jsem konzistentní v tom, že říkám - obce slučovat nemáme a nebudeme. A tohle říkám, že vyslalo Ministerstvo vnitra celkem jasně.
K dalším věcem, o kterých jste tady hovořili, možná jednu poznámku. Proč se liší zákon o ústředních orgánech státní správy a samosprávě? No, právě proto, že pro státní správu jako takovou my máme tu koordinační roli, to jsou zaměstnanci státu, my organizujeme všechny ty úřady. A naopak, samosprávě máme dát jenom co nejobecnější pravidla pro to, aby to skutečně samospráva byla, a aby ony mohly samy, ty úřady, si určovat takovým způsobem, jak je to pro ně efektivní.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.