Ministr Ťok: Mosty z 60. až 80. let projdou mimořádnými kontrolami

30.08.2018 13:36 | Zprávy

Stovky dálničních a železničních mostů z šedesátých až osmdesátých let projdou v následujících měsících mimořádnými kontrolami.

Ministr Ťok:  Mosty z 60. až 80. let projdou mimořádnými kontrolami
Foto: Ministerstvo dopravy
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

Ředitelství silnic a dálnic a Správa železniční dopravy cesty také identifikují mosty z uvedeného období nad dálnicemi, silnicemi I. třídy a železnicí, které jsou ve správě krajů. Ty by měly svoje mosty také zkontrolovat.

„Doubský most v Karlových Varech je v horším stavu, než se čekalo. Problém byl odhalen při rekonstrukci mostu. Místo opravy tak musí být zbourán a postaven zcela nový. V tomto případě zafungoval kontrolní mechanismus ŘSD. Podobné mosty z šedesátých až osmdesátých let nechá ŘSD a SŽDC v následujících měsících mimořádně zkontrolovat,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

Podle systému hospodaření s mosty, tzv. BMS (bridge management systém) není v havarijním stavu v současnosti žádný dálniční most, šest jich je na silnicích I. třídy, které budou buď zbourány, nebo rekonstruovány. Na železnici není žádný problematický most. Běžná kontrola mostů se dělá jednou za rok, hlavní jednou za šest let, mimořádná pak na konci záruční lhůty nebo v případě požáru nebo přírodních katastrof.

„K podobné kontrole vyzveme i kraje, které mají ve správě silnice II. a III. tříd., zejména ty, které vedou nad dálnicemi i železnicemi. Je potřeba, aby naši občané věděli, že česká dopravní infrastruktura včetně mostů je bezpečná, že děláme všechno pro to, aby mosty byly v pořádku,“ doplnil ministr Ťok s tím, že v případě doubského mostu zafungoval dobře nastavený kontrolní systém a ŘSD.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ivan Adamec byl položen dotaz

Souhlasíte s tím, že dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky?

A co mě zajímá ze všeho nejvíc je, proč se u nás stavby nových úseků dálnic, ale i třeba opravy silnic tak vlečou? Je jedno, kdo je u vlády, ten problém trvá už roky. I třeba sousední Polsko je na tom líp a myslím, že jsou na tom líp min všechny státy EU nebo minimálně na tom není žádný hůř.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kavij (KSČM): Zelenskyj pokračuje v naplňování scénáře „do posledního Ukrajince“

11:05 Kavij (KSČM): Zelenskyj pokračuje v naplňování scénáře „do posledního Ukrajince“

Na postoji ukrajinského prezidenta, dnes již dlouhodobě „bez mandátu“, Zelenského k jednání o příměř…