Z ochranného pásma dálnic bylo k dnešnímu dni odstraněno celkem 691 billboardů. Odstraňovat reklamy se nyní daří výrazně rychleji. Zatímco od září loňského roku do srpna se v průměru odstraňovalo 1 – 2 billboardy každý den, nyní je to 8 reklamních zařízení denně. Tímto tempem by do konce roku mohla zmizet kolem dálnic drtivá většina všech nelegálních reklam.
Většinu nelegálních poutačů odstranili sami majitelé, 94 kusů pak pracovníci středisek správy a údržby dálnic. Největší vlastník billboardů, společnost Czech Outdoor, se zavázal odstranit do konce září ještě 184 svých reklamních zařízení z okolí dálnic. Nejvíce reklam bylo odstraněno z dálnice D1, D11 a D2.
„Odstraňování bohužel nejde tak rychle, jak bychom si přáli, může za to liknavost některých majitelů, kteří neplní svou zákonnou povinnost. Rozhodně nešlo postupovat tak, že bychom po uplynutí zákonné lhůty pro odstranění reklamních nosičů mohli vzít pilku a jít odřezávat“, říká ministr dopravy Dan Ťok.
Celkově bylo za necelý rok odstraněno z ochranného pásma dálnic mimo souvisle zastavěné území 691 reklamních poutačů, což je zhruba polovina všech billboardů na dálnicích. Na D1 už není 442 reklamních zařízení, na D11 je pryč 128 billboardů a na D2 bylo odstraněno 98 reklam (více v tabulce níže).
Odstraňovat reklamy se nyní daří výrazně rychleji. Zatímco od září loňského roku do srpna se v průměru odstraňovalo 1 – 2 billboardy každý den, nyní je to 8 reklamních zařízení denně. Tímto tempem by do konce roku mohla zmizet kolem dálnic drtivá většina všech nelegálních reklam.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV