„Podmínkou ke schválení koncepce vodní dopravy je stanovení kompenzačních opatření k ochraně evropsky významných lokalit Labského údolí a Porta Bohemica, kde má stát plavební stupeň Děčín. Opatření připraví Správa Národního parku České Švýcarsko a budou vládě ministrem životního prostředí předložena do konce června letošního roku. Poté bude Koncepce vodní dopravy předložena vládě ke schválení“, říká ministr dopravy Dan Ťok.
Provoz vodní dopravy vykazuje relativně nízký vliv na životní prostředí, zároveň je energeticky málo náročná. To jsou podle vlády hlavní důvody, proč je nutné se i v České republice zabývat možnostmi využití jejího potenciálu. Vodní doprava má v tuzemsku velmi nízký podíl v nákladní dopravě, proto je hlavním cílem koncepce vytvářet podmínky pro její větší využívání při současném snižování jejího vlivu na životní prostředí. Realizací plavebního stupně Děčín bude vodní cesta ke státním hranicím s Německem kompletní.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV