„Zahájení stavby dalšího úseku dálnice D3 vnímám jako velmi důležitý krok pro celé jižní Čechy. Bude sloužit nejen obchvat Českých Budějovic, které jsou nyní dopravně přetížené, ale zajistí i pohodlnější a rychlejší spojení se sousedním Rakouskem a v neposlední řadě přispěje k rozvoji regionu,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.
Dohromady dvacetikilometrový obchvat Českých Budějovic je rozdělen na dva stavební úseky, konkrétně na nyní zahajovanou stavbu úseku D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (ZDE) v délce 12,6 kilometrů a na úsek 3 0310/I Úsilné-Hodějovice (ZDE) v délce 7,2 kilometrů. Součástí stavby úseku Hodějovice – Třebonín bude i vybudování 17 mostů a tří mimoúrovňových křižovatek.
Na dálnici D3 se dále staví úsek D3 0309/I Bošilec-Ševětín (ZDE), který měří 8,1 kilometru a bude plně průjezdný už letos v červenci, a úsek v délce 10,7 kilometrů D3 0309/II Ševětín-Borek (ZDE). Dálnice D3 je nyní nejrozestavěnější dálnicí u nás, najednou se bude stavět skoro 40 kilometrů nové dálnice.
Dálnice D3 bude po svém dokončení sloužit jako hlavní dopravní tepna mezi Prahou a Jihočeským krajem s návazností na dálniční síť v sousedním Rakousku. Po svém dokončení by měla dálnice D3, která bude vedena v trase Praha – České Budějovice – Rakousko, měřit 170 kilometrů. D3 v celé své délce bude součástí evropské silnice E55, která vede ze Skandinávie přes naše území až do Řecka.
Společně s úsekem Hodějovice – Třebonín je aktuálně rozestavěno 225 kilometrů dálnic a silnic I. třídy, z čehož na zelené louce se staví 133 kilometrů dálnic, 31 kilometrů modernizace D1 a 61,6 kilometrů silnic I. třídy. Aktuální přehled výstavby najdete v interaktivní mapě ŘSD (ZDE).
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV