Detekční kamery se loni osvědčily u Brna, kde v souvislosti s jejich nasazením poklesla nehodovost v měřeném úseku. Výzvu k zaplacení tisícikorunové pokuty dostalo zhruba 150 tisíc řidičů, tedy pouze tři procenta projíždějících vozidel.
„Většina slušných řidičů v omezeních nehazarduje, jede povolenou osmdesátikilometrovou rychlostí a modernizovaným úsekem projede bez problémů. Tu hrstku pirátů silnic, která ale způsobuje tragické nehody a dopravní komplikace, musíme spolu s policií a příslušnou obcí řešící přestupky umravňovat,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.
Od dubna tak začíná na šestém úseku modernizace D1 mezi Psářemi a Souticemi fungovat automatický systém detekčních kamer. Ty změří projíždějící vozidlo na začátku a na konci omezení a vyhodnotí průměrnou rychlost. Data pak systém automaticky předává ke zpracování policii, která posílá podezření ze spáchání přestupku příslušné obci s rozšířenou působností, v tomto případě do Vlašimi k dalšímu řešení.
„Nehody v zúžení způsobují nejvíce řidiči, kteří nezvládnou rychlou jízdu, narazí do dočasných svodidel a zablokují tím provoz v úseku i na několik hodin. Úsekové měření se loni osvědčilo a budeme v něm pokračovat i letos,“ říká ředitel dopravní policie Tomáš Lerch.
Měřit rychlost se má také na D1 u Jihlavy, Velkého Meziříčí a Humpolce
Další nasazení detekčních kamer nyní závisí na dokončení otevřené soutěže na měřící sady, kterou vypsalo Ředitelství silnic a dálnic. Po dokončení této veřejné zakázky by se mohly kamery během roku nasadit na další čtyři místa. Úsekové měření by se mohlo objevit na čtvrtém úseku modernizace D1 mezi Ostředkem a Šternovem, na desátém úseku mezi exity Hořice a Koberovice, na patnáctém úseku u sjezdů na Jihlavu a Velký Beranov a na úseku číslo osmnáct mezi Měřínem a Velkým Meziříčím, západ.
Modernizace úseku D1 z Prahy do Brna probíhá aktuálně na sedmi úsecích najednou, ve všech omezeních je zajištěn provoz v režimu čtyř jízdních pruhů, po dvou v každém směru. Pouze dočasně při úpravě dopravního značení je sveden provoz v každém směru do jednoho pruhu. ŘSD a zhotovitelé zkracují tuto přípravnou fázi na minimum. Například v úseku 10 mezi Hořicemi a Koberovicemi se vodorovné dopravní značení pokládalo o víkendu v nočních hodinách, tak aby omezení co nejméně zatěžovalo řidiče.
Letos se práce na stavbě „nové D1“ dostanou do poloviny a do roku 2020 bude dálnice kompletně nová. „Děkuji všem řidičům za jejich trpělivost při cestování po celé republice. Letos opravujeme a stavíme stovky kilometrů dálnic a silnic I. třídy. Doháníme dluh z minulosti, kdy se neopravovalo, nestavělo, nezahajovaly se žádné nové projekty. To jsme změnili a za tři roky bude naše dálniční síť o stovky kilometrů delší, opravená, modernější a hlavně bezpečnější,“ dodává ministr dopravy Dan Ťok.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV