Vážený pane předsedající, dámy a pánové,
tento návrh už jsem tady mnohokrát představovala a jenom reaguji na to, co už bylo řečeno. Tento návrh je právní úpravou, která tedy využívá alternativních trestů a brání tomu, co praxe jaksi nepovažovala za šťastné. Snižuje administrativní zátěž soudů, zavádí pozitivní prvky motivace odsouzených k řádnému plnění svých povinností a upravuje problematiku odklonů či se dotýká institutu podmíněného propuštění.
Pokud se mám vyjádřit k pozměňovacím návrhům Senátu, tak s tím prvním pozměňovacím návrhem plně souhlasím. Ten mění účinnost právní úpravy terapeutických programům pro řidiče tak, aby Ministerstvo dopravy mělo dostatek času připravit se na jejich zavedení do praxe. Takže se tam mění účinnost, která byla původně navržena k 1. 1. 2021 na 1. 7. 2023.
Pokud jde o druhý pozměňovací návrh, tam jsem měla v Senátu poněkud výhrady, a tady se zařazují oběti některých trestných činů, jako je znásilnění, týrání, mezi zvlášť zranitelné osoby. Tam jsem poukazovala na skutečnost, že v současné době Ministerstvo vnitra individuálně toto hodnotí a Policejní prezidium připravuje metodiku identifikace obětí trestných činů a že to do této problematiky poněkud nepatří. Nicméně určitě se nezboří svět, když tam ten pozměňovací návrh zůstane.
Pokud se mám tedy celkově vyjádřit k těmto návrhům, tak zastávám neutrální stanovisko a bude na vás, kterou verzi si zvolíte, a myslím si, že jak ta parlamentní verze, tedy Poslanecké sněmovny, tak ta senátní, obě jsou pro mě přijatelné a v každém případě uvítám, pokud už ten zákon konečně spatří světlo světa.
Děkuji za pozornost.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV