„Na Ministerstvo pro místní rozvoj a veřejného ochránce práv, pana doktora Křečka, se obracejí nespokojení zákazníci cestovních kanceláří, kteří upozorňují na nevstřícné chování a praktiky cestovních kanceláří. Dohodli jsme se tedy, že obešleme cestovní kanceláře, abychom je upozornili na nejčastější problematické aspekty, se kterými se na nás lidé obracejí, a doporučili jim, jak se mají přesně v dané situaci zachovat. Lex voucher vznikl na pomoc cestovním kancelářím a aby ochránil peníze klientů. Je však potřeba vždy hledat rozumnou cestu. Cestovní kanceláře musí s klienty komunikovat s odbornou péčí,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová.
„Je třeba, aby se cestovní kanceláře ke klientům chovaly korektně. Situace podnikání v cestovním ruchu je složitá, ale stejně složitá je i pro klienty. Některé cestovní kanceláře ohledy neberou a s klienty nekomunikují, proto jsme se dohodli s ministerstvem, že připravíme společný dopis s upozorněním na problémy, s nimiž se setkáváme. Cestovní kanceláře by si měly uvědomit, že například nemohou požadovat doplacení zájezdu, o němž ví, že se neuskuteční,“ řekl veřejný ochránce práv Stanislav Křeček.
Ve společném dopise ministryně pro místní rozvoj a ombudsman apelují na cestovní kanceláře, aby s klienty jednaly s odbornou péčí, což platí dvojnásobně v současné situaci, kdy disponují prostředky svých zákazníků, kteří se leckdy rozhodli zaplatit za dovolenou nemalou částku.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV