„Těší mě, že se nám podařilo s Evropskou komisí vyjednat podporu i v této důležité a dlouhodobě podfinancované oblasti. Přesně tato výzva je příkladem, jak je flexibilita důležitá pro možnost využití evropských peněz na oblasti, kde jsou nejvíc potřeba. Věřím, že v Bruselu vyjednáme podobné možnosti i pro další potřebné sféry,“ říká ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová.
Výzva je zaměřena na podporu rozvoje infrastruktury škol samostatně zřízených pro žáky se zdravotním postižením a školských poradenských zařízení, tedy pedagogicko-psychologických poraden a speciálně pedagogických center. Cílem je zlepšit podmínky ve výchově a vzdělávání, a přispět tak k přechodu žáků a studentů do škol hlavního vzdělávacího proudu a k samostatnému způsobu života.
Příkladem projektu školy je například vybudování tréninkového bytu, který musí být upraven pro potřeby cílových skupin k nácviku sebeobslužných činností pro jednotlivé věkové skupiny žáků. Tréninkové byty napomohou žákům k samostatnému způsobu života. Dalšími typy projektů jsou různá tréninková pracoviště a dílny pro ergoterapii. Tyto dílny budou sloužit absolventům v programu při přechodu do škol hlavního vzdělávacího proudu, napomohou k samostatnému způsobu života a k získání pracovních návyků. Školské poradenské zařízení může požádat o podporu na rozšíření kapacit speciálně pedagogického centra a zajištění bezbariérovosti. Součástí takového projektu může být ve vedlejších aktivitách i nákup osobního automobilu pro zajištění terénních služeb a speciálně pedagogické péče pro děti a imobilní žáky vzdělávající se dle individuálního vzdělávacího plánu v domácích podmínkách.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV