Děkuji za slovo, pane místopředsedo, já se skutečně budu držet pozměňovacích návrhů, které tady byly na plénu přečteny. Jinak já avizuji, že ke všem pozměňovacím návrhům mám negativní stanovisko. Co se týče vyjmutí o spolků, nebo vedlejší podnikatelskou činnost, já bych si jenom dovolila upozornit malou poznámku, naprosto technickou. Já jsem to tu už vysvětlovala v obecné rozpravě, nebo na závěr myslím v závěrečném slovu. Ale chci upozornit, může to být zrádné, pane senátore Valento, protože ten limit
1 milionu, on se testuje ke všem příjmům. Kdežto těch 300.000, o kterých jsem hovořila, už to nebudu znovu opakovat, se testuje jen k té podnikatelské činnosti. Takže pozor, může to skutečně vést k tomu, že kdyby ten pozměňovací návrh náhodou prošel, tak to může vyvolat větší problém, než oni mají dnes.
Co se týče pozměňovacích návrhů pana senátora Goláně, samozřejmě nesouhlasím. Budu mít nesouhlasné stanovisko. Jenom bych si dovolila trošku, protože byl poměrně dlouhý, také k tomu něco říct. Nebudu opakovat to, co jsem řekla v té obecné části, protože já si myslím, že jsem tady hodně hovořila o agresivním daňovém plánování, o boji resortu Ministerstva financí, zejména finanční správy s velkými korporacemi a o výsledcích. To nejsou vycucaná čísla. Těch 18 miliard, které jsem uváděla, to byly výsledky do měření daně, které najdete případně ve zprávě, v takové té celoroční zprávě finanční správy, kterou projednává vláda a která je zveřejněna jak na stránkách Ministerstva financí, tak na stránkách finanční správy.
Ona ta evidence má cenu pouze tehdy, když se kruh uzavře. To znamená, když máme vedle sebe kontrolní hlášení, máme vedle sebe elektronickou evidenci tržeb. Vy jste daňoví poradci a velice dobře víte, že kontrolní hlášení funguje perfektně. Víte, že je první párování, druhé párování, že neuteče dneska finanční správě ani myš, že se propojí řetězce ve chvilce z těch milionů dat, se kterými finanční správa pracuje. Oni dneska díky tomu, že neexistuje místní obecná příslušnost pro daňovou kontrolu, ale je dána tím, kdo zahájí kontrolu jako první, tak se vyřešila Praha. Že se předávají řetězce do různých finančních úřadů v regionech, kde není takový obrovský nápor, jako je v Praze. Takže Praha přestala být daňovým rájem. Ono všechno souvisí se vším.
A evidence tržeb to vlastně uzavírá. Samozřejmě že kontrolní hlášení bylo tím nejvýznamnějším pilířem. Ale já vám řeknu třeba příklad. Dneska kontrolor finanční správy a celní správy, nebo celní správy půjde s tabletem do restaurace na kontrolní nákup, tam si sedne, otevře si tento tablet, spojí se s analytickým centrem přes počítač a sleduje fiskalizaci v té dané provozovně.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV