To znamená prostřednictvím pravidelné měsíční platby finančnímu úřadu ve výši 5 469 Kč. Nejvíce zájemců o paušální daň hlásí finanční úřad pro hlavní město Prahu (11 408), finanční úřad pro Středočeský kraj (8 090) a finanční úřad pro Jihomoravský kraj (6 462). Řádově stovky oznámení ještě mohou dorazit poštou.
Téměř 60 tisíc živnostníků tak letos již nebudou řešit žádná daňová přiznání ani přehledy k pojistnému. Nebudou muset komunikovat se třemi úřady naráz ani platit za účetní služby. Jednoduše v internetovém bankovnictví nastaví trvalou měsíční platbu ve výši 5 469 Kč a mají vystaráno. „Takový zájem už letos je skvělou zprávou. Projekt přitom rozjíždíme v době extrémní nejistoty, kdy se OSVČ potýkají s dopady pandemie a kdy jsme zvýšili základní slevu na poplatníka. Vůbec nepochybuji, že skvělé fungování paušální daně v praxi brzy přiláká i další nerozhodnuté živnostníky,“ uvádí ministryně financí Alena Schillerová. Pro živnostníky začínající či obnovující činnost v průběhu roku 2021 přitom není termín 11. ledna konečným a mohou se k paušální dani přihlásit i později, a to nejdéle ke dni zahájení či obnovení činnosti.
Dle očekávání došlo k dynamickému nárůstu přihlášených k paušální dani v průběhu lednových dní. Za tímto účelem Finanční správa přikročila k prodloužení otevíracích hodin na úřadech, které zůstaly napříč republikou netradičně otevřeny i v pátek 8. ledna do 17:00 a v pondělí 11. ledna až do 18:00. „Jsem ráda, že jsme s kolegy dokázali vyjít vstříc rostoucímu zájmu o paušální daň. Téměř 33 tisíc doručených a zaevidovaných oznámení jen za poslední čtyři dny potvrzují, že méně oblíbené věci jako daně často necháváme na poslední chvíli,“ uvádí Alena Schillerová a dodává: „V lednu jsme také zintenzivnili naši informační kampaň. Vedle standardních komunikačních nástrojů a aktivní spolupráce s odbornými svazy a komorami jsme pro živnostníky připravili daňovou kalkulačku, poradnu Ministerstva financí, instruktážní videa a informační stránku www.mojedane21.cz. Na tento web jsme směřovali cílenou online reklamu formou grafických bannerů a videí na zpravodajských serverech a na sociálních sítích, konkrétně na Facebooku, Instagramu, Youtubu a LinkedInu. Jsem přesvědčena, že kdo měl oči a uši otevřené, určitě si cestu k paušální dani našel.“
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV