Zlepšit by se měla situace na dvou křižovatkách: Kojetínská, Velké Novosady, Komenského a Denisova, Tovární. „První dva týdny provozu nám ukázaly, že průtah plní svůj účel – na hlavním tahu převádí regionální dopravu, zvýšil propustnost a snížil dopravní zatížení v centru města. Ještě chceme zlepšit výjezd v době dopravní špičky z vedlejších komunikací, a proto musíme upravit signální plán semaforů,“ řekl náměstek přerovského primátora Tomáš Navrátil.
Průpich, který je součástí průtahu městem, se otevřel 31. října. Doprava se díky nové čtyřproudové komunikaci rozmělnila – intervaly, v jakých jsou seřízeny semafory, ale nejsou pro plynulost jízdy v dopravních špičkách úplně vyhovující. To by se teď mělo změnit. Jak vypadá situace u křižovatky ulic Kojetínská, Velké Novosady, Komenského shrnul náměstek Navrátil: „Na hlavním tahu fungují nové semafory velmi dobře. Ve většině průjezdů řidič chytne zelenou vlnu a během šesti až deseti minut hladce projede celé město. Zdržení zaznamenáváme v odpolední špičce na křižovatce Kojetínská, Velké Novosady. Vozidla odbočující vlevo z ulice Kojetínská do ulice Velké Novosady dávají přednost v jízdě vozidlům jedoucím z ulice Komenského - a tím pádem nemohou plynule pokračovat v jízdě.“ Náměstek Navrátil potvrdil, že popsaný problém bude vyřešen prodloužením času pro signál „volno“ pro auta jedoucí právě z Kojetínské ulice.
Druhý problém se týká semaforů na křižovatce ulic Denisova a Tovární, kde docházelo k tomu, že při signálu „volno“ - pro výjezd z autobusového nádraží - bylo v určitých situacích umožněno vyjetí pouze dvěma vozidlům. „Toto bylo zaviněno poruchou na detekční kameře, která už byla v minulých dnech vyměněna,“ sdělil náměstek Navrátil. Připomněl, že problém nastává ve chvíli, kdy při odbočení vpravo mají také současně signál „volno“ chodci na přechodu. Vozidla tedy musí dát chodcům přednost, zůstanou stát v křižovatce a další auta nemohou pokračovat v jízdě. „Výměnou detekční kamery, která dokáže upravovat podle intenzity dopravy časy jednotlivých signálů, se situace zlepšila. Dále se bude ještě ladit snížení času signálu pro chodce na uvedeném přechodu,“ vysvětlil Jan Štajnar z oddělení dopravy přerovského magistrátu.
Foto: S výstavbou průtahu začalo Ředitelství silnic a dálnic v roce 2020, do konce letošního roku bude hotový. Součástí průtahu je takzvaný „průpich“, který byl otevřen 31. října. Je dlouhý 826 metrů, protíná areál někdejší firmy Juta, vede podél autobusového nádraží a na konci se napojuje na Tovární ulici. Nová komunikace převádí městskou a regionální dopravu - a do dokončení dálnice D1 i tranzitní dopravu - po silnici I/55 ve směru sever–jih. Semafory, které jsou součástí této dopravní stavby, budou ještě seřízeny tak, aby byl průjezd plynulejší a řidiči nemuseli stát v kolonách.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.