Další D1
Poté, co se postupným zlepšováním kvality služeb podařilo dostat nemalou část cestujících mezi Prahou, Brnem (a dále Břeclaví, Bratislavou či Vídní) z aut či autobusů do ekologicky mnohem lepších vlaků, připravil stát pro tyto lidi další překvapení.
Rekonstrukce na dnes využívané trase přes Českou Třebovou, přesune většinu dopravy (na měsíce, ne-li roky) na "starou, rychlou" trať přes Havlíčkův Brod (po ní jsem každý týden do Prahy jezdil, když jsem začal pracovat v SBČR v roce 1991),
Výsledkem je cestovní doba (dle dat Regiojetu) blížící se 3 hodinám (2:57). Navíc část populárních vlaků bude "startovat" v Holešovicích (s jízdní dobou 2:53), což pro většinu cestujících znamená další prodloužení o nejméně 15 minut.
A tak se ptám, to jsme opravdu nebyli s to zrekonstruovat dříve preferovanou trasu naší nejdůležitější mezinárodní linky Berlín-Praha-Brno-Vídeň tak, aby se průměrná rychlost na ujeté trase dostala aspoň na 100 km/h a jízdní čas k 2:30?
Mimochodem, trasu pod 2:50 zvládala Slovenská strela v roce 1937. V roce 1991 zvládaly nově zavedené EC trasu Praha - Vídeň za 4:51, nyní to bude jen o zhruba 25 minut rychleji.
A opravdu se výluka, která bude blokovat dvě nejvytíženější tratě u nás (Praha-Ostrava, Praha-Brno) musí táhnout až roky? Obávám se, že v jiné části světa by za tuto dobu stihli postavit novou rychlotrať...
Je to bohužel další ukázka toho, že zatímco jsme si mysleli, že doháníme Rakousko jsme trpělivě připravovali půdu pro to, abychom soutěžili s Bulharskem (což je nejchudší země EU, kde díky tomu není infrastruktura "nic moc", i když i tam metro na letiště vede).
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV