Nedůvěra, jakou chová část našich politiků ke konkurenceschopnosti evropských automobilek, mě opravdu překvapila. A logika "zůstaňme u spalovacích motorů, protože elektrická auta umí lépe Čína" je stejná, jako byla zřejmě logika, která pohřbila část společnosti Kodak při nástupu digitální fotografie.
Ten kdo bedlivě sleduje e-automobilový trh asi příliš indicií, že by ho "válcovala Čína", nenachází. Relativně úspěšná je dnes jen značka MG. Moc by mě přitom zajímalo, jak vypadá ziskovost desítek tamních firem, které chrlí stále nové typy bateriových elektroaut (BEV). Zato v něm kraluje Tesla, z velké části s auty vyrobenými kousek od Berlína. Pan Musk zřejmě pohlíží na cenu práce jinak, než ředitelé automobilek, kteří ještě před pár lety chtěli stěhovat výrobu do Turecka.
Nepochybuji o tom, že evropské automobilky uspějí, což mimo jiné neznamená, že náš trh bude uzavřený. Již dnes je řada evropských aut na pomyslné e-špičce. Pokud pochybujete, doporučuji si text přečíst. Dočtete se v něm, jak to vidí firmy v konkurenceschopnosti elektromobility - to, jak brzy chtějí spalovací auta odstavit naznačuje, kdy si myslí, že nebude složité vyrobit auta v mnohem nižších cenových kategoriích než dnes.
Doufám, že naše firmy aktivní v automotivu (či zvažující vstup do něj) vychází spíše z těchto informací, než z "českého pohledu na věc". Ten by je totiž mohl přivést k tak dlouhému váhání, že potřebný okamžik změny prošvihnou.
ZDE se také dočtete, kde asi vznikl "boj za e-palivo". Mimochodem, směřuje to přesně do míst, která někteří kolegové naznačovali. To, proč v tomto boji figuroval i český ministr dopravy, pro mě zůstává i nadále záhadou.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV