Město má v podstatě dvě možnosti, jak takové metro postavit. Buď metro postaví samo, což předpokládá, že připraví projekt, rozhodne, kudy trasa povede, vykoupí pozemky, požádá o územní rozhodnutí, a pak o stavební povolení. Není to cesta jednoduchá, ale zcela jistě řešitelná. Bohužel současná koalice ANO, ČSSD, STAN, KDU-ČSL a Zelení se za čtyři roky, co vládne, neposunula po této cestě ani o centimetr. Rozuměj, Pražane, tvé město neudělalo vůbec nic.
Protože jde především pro radní o cestu složitou a plnou překážek, vymyslí cestu jinou. Cestu společného podniku se soukromým investorem, který významnou část oné práce odvede. Řeč je o té samé koalici ve složení ANO, ČSSD, STAN, KDU-ČSL a Zelení. Jenže světe div se, po třech letech příprav tohoto projektu, na samém jeho konci, část z těch, kteří se toho účastnili, řekne NE. Příklad? Náměstkyně Kolínská za Zelené sedí jak v Radě, tak v Dozorčí radě Dopravního podniku, kde se mimochodem potkává se starostou Hlubočkem ze STAN a dalšími. Copak oni tři roky nevěděli, co připravují, nevěděli co schvalují? Oba orgány přece měly přehled o tom, na čem se strategicky pracuje. A výsledek? Rozuměj, Pražane, neudělali jsme vůbec nic.
Tedy kromě toho, že jsme se udrželi v křeslech. V prvním případě bychom byli ohrožení zjevnou neschopností pozemky vykoupit, ve druhém případě by na nás padlo podezření, že nejsme schopni napsat smlouvu, která by byla pro město přijatelná. A paní náměstkyně Kolínská? Chlubí se v médiích slovy:“ Je to vítězství zdravého rozumu..“
Promiňte, ale já to považuji za vítězství neschopnosti a hlouposti.
Jiří Nouza, kandidát STAROSTŮ PRO PRAHU zodpovědný za oblast dopravy
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV