„Podvádět se nemá, ale vinit po Dieselgate ze všeho automobilky taky ne. Proto jsem hlasoval proti tomu, aby to byli výrobci aut, kdo bude odpovědný za chybovost zařízení, která mají měřit emise v reálném provozu. Automobilky to nejen nadměrně zatíží, ale ještě to zdraží auta pro koncové spotřebitele. Takové opatření k obnově přestárlého vozového parku v České republice nepomůže. Právě naopak,“ uvedl člen výboru pro životní prostředí Evropského parlamentu Alexandr Vondra.
„Už jsme se mohli mnohokrát přesvědčit, že vždy, když politici určovali směr vývoje průmyslu, tak to ani jednou nedopadlo dobře. V tomto případě si myslím, že tlačíme na automobilky zbytečně moc. Když vynechám stěží dosažitelné požadavky, které po nich EP chce, zbývá mi zmínit jediné – vyšší náklady na výrobu. A jsem si jist, že ve výsledku to zaplatí zákazníci,“ dodal europoslanec a člen výboru pro průmysl Evžen Tošenovský.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV