Odhadovaná cena projektu je 8 miliard korun. Souběžně od roku 2020, však stoupnou výdaje kraje na veřejnou dopravu o 480 miliónů korun. To vše v situaci, kdy kraj předpokládá cca 3,5 mld vlastních příjmů.
Podle zastupitelů za Svobodné má plán vedení kraje jedno velké úskalí. „Zlínský kraj investice do Baťovy nemocnice nepochybně potřebuje, ale přijde nám, že potřebné finance se rozhodl doslova projezdit. Mluvím o zásadním navýšení výdajů na veřejnou vlakovou a autobusovou dopravu“ uvedl krajský zastupitel a předseda Svobodných Tomáš Pajonk. Podle něj zastupitelé nebudou hlasovat pouze o nemocnici, ale především o tom, zda se Zlínský kraj pustí do finančně velmi riskantní hry, která může snadno skončit nedostatkem financí na nutné investice na mnoho let, třeba i pro celou generaci. „Je třeba nejprve zrevidovat navýšení peněz do dopravy. Teprve poté má smysl zabývat se znovu nemocnicí,“ doplnil Pajonk.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV