Pánik (ČSSD): Investoři přicházející do našich průmyslových zón nutně potřebují překladiště k rozvoji podnikání

05.12.2015 22:03 | Zprávy

Během své návštěvy Karlovarského kraje zavítal ministr dopravy Dan Ťok na Krajský úřad Karlovarského kraje, kde se setkal s hejtmanem Martinem Havlem. Během společné diskuze řešili problémy, které region v oblasti dopravy tíží.

Pánik (ČSSD): Investoři přicházející do našich průmyslových zón nutně potřebují překladiště k rozvoji podnikání
Foto: Archiv
Popisek: Karlovarský zastupitel za ČSSD Jakub Pánik

„Středobodem našeho úsilí v rozvoji infrastruktury je samozřejmě dostavba silnice R6. Dobudování komunikace bylo zařazeno mezi vládní priority a přes všechny problémy s výkupy a směnami pozemků po trase věříme, že se podaří zkrátit dobu kompletní výstavby do roku 2025,“ uvedl hejtman Martin Havel. Generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Jan Kroupa potvrdil, že se počítá se zahájením stavby dalších tří úseků v příštím roce. Jedná se o část z Nového Strašecí do Řevničova a obchvaty obcí Řevničov a Lubenec. V případě zbylých úseků byli vybráni zhotovitelé projektové dokumentace a geologických průzkumů, pokračuje se v přípravě stavebních akcí.

Hejtman ocenil příspěvek Státního fondu dopravní infrastruktury na letošní opravy silnic v regionech. Připomněl však, že finance na opravy silnic II. a III. tříd stále chybějí. „Podle kvalifikovaného odhadu bychom na kompletní opravy a rekonstrukce silnic v Karlovarském kraji potřebovali až 8 miliard korun,“ zdůraznil. Podle ministra Ťoka se příspěvkem pro kraje bude ministerstvo zabývat v lednu příštího roku, ale částka prý bude nižší než letošních 4, 5 miliardy korun.

O urychlení stavby obchvatu Drmoulu požádal ministra náměstek hejtmana Jakub Pánik. „Na výstavbu obchvatu obce Drmoul je přímo navázaný krajský projekt budování silničního obchvatu Mariánských Lázní, na který chceme čerpat finance z Integrovaného regionálního operačního programu. Bez zahájení akce v Drmoulu nemůžeme projekt zrealizovat,“ vysvětlil Jakub Pánik. Z informací zástupců Ředitelství silnic a dálnic vyplynulo, že by bylo možné začít se stavbou zřejmě v druhé půli roku 2016.

Dalším tématem jednání byla i možnost obnovy překladiště v Chebu pro kontejnerovou dopravu po železnici. „Investoři přicházející do našich průmyslových zón nutně potřebují překladiště k rozvoji podnikání. Dokonce se vyjádřili v tom smyslu, že pokud by se nepodařilo obnovu vyřešit do konce příštího roku, museli by uvažovat o přesunu své výroby například do Polska,“ vysvětlil Jakub Pánik.  Hovořilo se také o elektrifikaci trati z Chebu směrem na Norimberk nebo modernizaci kolejových vozidel na železniční trati Aš – Selb. „Chtěli bychom rovněž dosáhnout větší podpory mezinárodních regionálních letišť ze strany ministerstva dopravy. Většinu investic, ať už jde o výstavbu nové letištní haly nebo hasičské stanice, financují kraje. Přitom do Karlovarského kraje za rok přijede okolo 800 tisíc návštěvníků, což je významný počet nejen pro kraj, ale i celorepublikově. Nemalá část z nich využívá právě karlovarské letiště,“ dodal náměstek hejtmana.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Peštová (ANO): Emisní povolenky jsou samozřejmě krásný byznys

19:05 Peštová (ANO): Emisní povolenky jsou samozřejmě krásný byznys

Projev na 119. schůzi Poslanecké sněmovny 22. listopadu 2024 k zákonu o podmínkách obchodování s pov…