„Uplynulé zimní období bylo z pohledu silničářů ve výkonech a spotřebovaném materiálu podobné jako to minulé. Letos najeli na krajských silnicích o 25 tisíc kilometrů méně, spotřebovali 10 700 tun posypové soli, 1 milion litrů solanky a 3600 tun drtě,“ uvedl náměstek hejtmana Jakub Pánik.
Poprvé v zimní sezoně silničáři vyjížděli už 14. října a režim zimní údržby ukončili 31. března. Podle potřeby ale operativně zasahují i později, zvláště ve vyšších polohách. Uklízejí nejen krajské, ale i státní silnice, pracují i pro řadu měst a obcí. Například pro Jenišov, Boží Dar, Cheb, Toužim, některé čerpací stanice a také pro mezinárodní letiště v Karlových Varech.
Údržba silnic Karlovarského kraje má na starosti 2000 kilometrů silnic všech tříd v Karlovarském kraji. Včetně dálnice D6, kterou obhospodařuje pro Ředitelství silnic a dálnic. Od letošního ledna navíc na seznam přibylo třicet kilometrů cest v uvolněném bývalém vojenském újezdu Hradiště.
Od jara do podzimu opravuji silničáři vozovky na zakázku pro svého hlavního zadavatele – Karlovarský kraj. Úspěšně ale soutěží i o jiné zakázky. V roce 2015 položili rekordních 30 tisíc tun asfaltových povrchů a starají se také o dopravní značení. Údržba silnic Karlovarského kraje zaměstnává přes 200 lidí a díky dobrým hospodářským výsledkům jim mohla za poslední dva roky zvýšit mzdy o celkem 7 procent.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV