Babiš si na mě a na stranu LEV 21 vzpomněl v nedávném rozhovoru, který poskytl deníku Metro, jehož je majitelem. Uvedl, že je škoda, že se novináři na volební výdaje ptají stále pouze jeho, a dále řekl: „Bylo by tedy zajímavé, kdyby si někdo z investigativních novinářů dal tu práci a spočítal, kolik například Paroubek a další obskurní strany dali do evropských voleb. Podle průzkumu SANEP měl přitom Paroubkův LEV mít 4,6 procenta a nakonec získal 0,5 procenta hlasů, což raději nechám bez komentáře.“ A pokračoval tím, že jeho nepolitické hnutí ANO naopak šetří, protože nemá mnoho peněz.
Pokud jde o volební výdaje a cinknuté (nejen) předvolební průzkumy veřejného mínění, měl by Babiš stydlivě mlčet. Za poslední rok a něco vydal tento nepolitik na rozjezd své (ne)politické kariéry miliardy korun. Nepočítám pouze stomilionové výdaje na předvolební kampaně, ale i miliardový nákup klíčových českých médií. Pokud jde o průzkumy veřejného mínění před volbami do Evropského parlamentu, možná Babiš zapomněl, jaké výsledky tyto průzkumy předpovídaly jeho nepolitické nestraně ANO. Všechny agentury předpokládaly, že ANO získá mezi 22 – 37 % ze všech odevzdaných hlasů. I přes obrovskou reklamu, kterou hnutí mělo jednak v médiích patřících Babišovi a jednak v médiích spřátelených, například v ČT, a průzkumům veřejného mínění navzdory, získalo ANO ve volbách upocených 16 %.
Pokud píše o obskurnosti nějaké politické strany, měl by si uvědomit, že na rozdíl od hnutí ANO má strana LEV 21 svůj obecný politický program, svůj ekonomický program, a pro volby do Evropského parlamentu měla strana i propracovaný evropský program. Hnutí ANO nic z toho nemá a o žádný ucelený program se zřejmě ani nesnaží. Je jen prázdnou mediální bublinou. Soustředí se výhradně na nic neříkající hesla na svých předvolebních billboardech, která se pak snaží vydávat za svůj program, a na budování kultu osobnosti velkého Babiše. Jaký má hnutí ANO program do následujících voleb? Zatím se z novin dozvídáme pouze o tom, jaké luxusní oblečení nosí Babišova partnerka, v jaké obuvi nebo jakým letadlem kam Babiš cestuje a jaké při cestování používá nadávky. A to je skutečná obskurnost…
Když se dívám na kandidátku hnutí ANO, je mi líto občanů ve zhruba čtyř stech českých městech, jež po volbách povedou Babišovi „prostě to zařídíme profíci“ bez jakékoli kvalifikace a bez odborných zkušeností.
Česká republika si ale nejspíš své období berlusconizace, tedy spojení politické a ekonomické moci s mocí mediální v jedné osobě, musí protrpět. Jak už jsem dříve uvedl, obávám se, že se v tomto období z České republiky stane špinavý dvorek Evropy. A bohužel pro ČR na tom umlčování mé osoby, ať už v denním tisku nebo v ČT, nemůže nic změnit.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Paroubek - profil