Nyní se ministerstvo dopravy zmítané pseudobojem o mýtné probudilo. A tak jako vždy s mnohaletým zpožděním. S ohledem na personální genocidu zahájenou kdysi ministrem dopravy Bártou, v níž ovšem zdatně pokračovali všichni jeho nástupci, se totiž ministerstvo dostalo do situace, že nedokáže realizovat skoro nic…
Nyní ministr Ťok tedy přichází s myšlenkou uplatnění PPP projektů při výstavbě liniových staveb. Konečně, řeklo by se…
Když jsem byl v letech 2004 – 2005 ministrem pro místní rozvoj, inicioval jsem přijetí zákona o veřejně-soukromých partnerstvích, který je, i po jistém zmršení v poslanecké sněmovně, plně použitelný pro realizace PPP projektů. Tedy jinak řečeno, pro napumpování soukromých peněz a použití know-how privátního investora k výstavbě veřejných staveb. Což je v tomto případě žádoucí zejména na ministerstvu dopravy, při výstavbě dálniční sítě, sítě silnic I. třídy a železničních koridorů.
Od přijetí zmíněného zákona uběhlo už jedenáct let. Jeho využití napříč ministerstvy a veřejným sektorem by se dalo, pokud jde o četnost, spočítat na prstech maximálně dvou rukou. A navíc šlo téměř vždy o menší a méně nákladné stavby…
Tento rozpočtový nástroj zavrhly zejména pravicové vlády, a až nyní se vzpamatoval ministr Ťok. Tomu ovšem bude až do konce volebního období trvat, než vybere investičního poradce. Takže se snad dočkáme v tom příštím volebním období, a to ještě jen tehdy, pokud bude ministerstvo řídit někdo schopnější, než je současný ministr za ANO Ťok…
Vyšlo na Vasevec.cz. Publikováno se souhlasem vydavatele.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV