Asistenti pedagogů by kvůli nové vyhlášce mohli přijít o podporu ze strany Ministerstva školství. Alespoň to vyplývá z její nové podoby, která snižuje podporu pro asistenty pedagogů starající se o žáky se speciálními potřebami. Kvůli stávající podobě vyhlášky by na podporu neměli mít nárok žáci s tělesným postižením, závažnými vadami řeči nebo specifickými poruchami učení.
Takovým dětem na sklonku loňského roku pomáhala téměř třetina všech asistentů pedagogů. Celkově je takovýchto asistentů pedagogů ve školách až 17 tisíc. Dnes hrozí, že by se školy s řadou z nich musely rozloučit a vznikl by problém značně limitující pedagogy, děti i rodiče.
„Vyzvala jsem ministra Plagu ke komunikaci se všemi dotčenými, ať už se zástupci škol, učitelů i pedagogických poraden a výzkumných pracovišť. Je-li snaha ministerstva zajistit i nadále společné vzdělávání, jak jsme byli ubezpečeni, pak není možné, aby děti přišly o podpůrná opatření. Zároveň jsem požádala ministra školství, aby situaci řešil i s ministerstvem práce a sociálních věcí, pod které spadá problematika osobní asistence, která je dle jeho slov často nesprávně nahrazována asistencí pedagogickou. Tam, kde tomu tak je, se nesmí stát, že dítě přijde o veškerou asistenci,“ říká předsedkyně TOP 09 Markéta Pekarová Adamová.
„Bohužel dle našich informací toto rozhodnutí postihne řadu dětí, které nezapadají do škatulky připravené úřednické úpravy. Z jednání tak odcházíme s tím, že je vůle ministerstva ještě s návrhem vyhlášky pracovat a doufáme v možnost zapracování připomínek, pro jejichž sumarizaci jsme připraveni získat širokou podporu odborné veřejnosti,“ říká poslanec za TOP 09 František Vácha, člen sněmovního Výboru pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu, který se setkání rovněž zúčastnil.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV