Piráti: Sounáležitost se nerodí militantní výchovou, ale správnou výukou historie a kultury

26.03.2018 15:30 | Zprávy

Piráti apelují na Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, aby nepodléhalo populistickému návrhu ministryně obrany Karly Šlechtové na zavedení povinné „vlastenecké výchovy“ do škol.

Piráti: Sounáležitost se nerodí militantní výchovou, ale správnou výukou historie a kultury
Foto: Jan Rychetský
Popisek: Pirátská vlajka

Sounáležitost k národu se nerodí zavedením povinného militantního předmětu, ale správnou výukou a studiem historie a kultury. Avizovaná náplň zamýšleného předmětu neodpovídá potřebám českého školství. Hodina branné výchovy omezí výuku jiného předmětu, rozvrhy jsou navíc nyní podle učitelů zcela naplněné.

Piráti odmítají zavedení povinného předmětu s názvem „civilní příprava obyvatel k obraně státu“ s časovou dotací jedné vyučovací hodiny za čtrnáct dnů do základních škol. Podle poslankyně Pirátů Lenky Kozlové, která má dlouholeté pedagogické zkušenosti, je problematika uchopená nešťastně: „Národní sounáležitost je založená na společných dějinách, kultuře a jazyku, ideálně předávaných kompetentními učiteli a autoritami. Proto je pro nás cennější dobrý učitel dějepisu, společenských věd nebo výtvarné výchovy, který umí vysvětlit dějiny a probudit v dětech zájem. To je pro nás víc než celý vlastenecký aspekt nově prosazovaného předmětu.“

„Vědět, jak se zachovat v případě teroristického útoku je užitečné, ale už dnes jsou takové informace školám dosažitelné. Stejně jako u pravidel silničního provozu nebo instruktáže první pomoci při úrazu je na ředitelích, zda a koho pozvou, aby látku v potřebné míře předal, včetně výuky v terénu,“ dodává Lenka Kozlová, která prosazovanou hodinovou dotaci 8 až 10 hodin za pololetí, což jsou celá dvě vyučovací dopoledne, považuje pro daný záměr za neodůvodnitelnou.

„Chceme svobodné školy s přátelskou atmosférou motivující k všestrannému rozvoji, není správnou cestou žáky více svazovat povinnými předměty. Chceme, aby MŠMT dbalo dlouhodobé vize a citlivě reagovalo na potřeby doby a budoucnosti, nikoliv na agendu Ministerstva obrany,“ uzavírá poslanec Lukáš Bartoň, člen školského výboru Sněmovny a vysokoškolský pedagog.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Marek Ošťádal byl položen dotaz

Co myslíte, že bude nyní s Ukrajinou?

Trump přeci dávno deklaroval, že pomoc Ukrajině omezí. Myslíte, že má Ukrajina bez USA šanci Putinovi vzdorovat? Podle mě je toto začátek jejího konce. PS: Myslíte, že se Trupmovi podaří konflikt ukončit, čímž se před volbami chvástal? A proč se o uzavření míru nikdo nesnaží, aspoň na mě to tak půso...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Juchelka (ANO): Model výpočtu je zjevný, mě by ale zajímalo, z čeho vycházíte

13:09 Juchelka (ANO): Model výpočtu je zjevný, mě by ale zajímalo, z čeho vycházíte

Projev na 119. schůzi Poslanecké sněmovny 21. listopadu 2024 – interpelace ministra práce a sociální…