To je pro dráhy samozřejmě špatná vizitka a každý z incidentů je třeba pečlivě vyšetřit. Na straně druhé je třeba se ptát, proč je na české železnici stále takový prostor pro podobná individuální selhání.
Jen v posledních dvou týdnech na Vysočině ujel vlak bez strojvedoucího, v Ejpovicích projel rychlík návěstidlo a nechybělo mnoho do srážky s osobním vlakem. Následovala pondělní srážka osobního vlaku s manipulačním na Chrudimsku. Vše vyvrcholilo dnešní ranní srážkou dvou vlaků na brněnském hlavním nádraží, při níž se zranilo 21 pasažérů.
Jsem přesvědčen, že hlavním důvodem těchto mimořádných událostí je především katastrofální zpoždění při zavádění moderního zabezpečovacího zařízení na české železnici. O nasazení zabezpečovačů typu ETCS se v ČR rozhodlo již v 90. letech, přičemž celá dodávka měla být ukončena někdy po roce 2010. Zvolený dodavatel, společnost AŽD Praha s.r.o., má však s dodáním zabezpečovacího systému kritické zpoždění.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV